När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, juni 18, 2009

Lite sevärdheter.

Nu är grabbarna tillbaka här i Norge så igår blev det middag ute på en asiatiskt restaurang. Några beställde Sushi men jag tror verkligen inte att det är något för mig så det blev något med kyckling och som var starkt. Det var ju inte SUPER gott som typ plättar men det var helt ok, dock kan man väl fråga sig om det verkligen är värt 140 kr. Ja efter det så drog vi vidare ner till Ake brygge där vi köpte glass och där blåste det kan jag lova så det blev nästan lite för kallt. Sedan tog vi omvägen förbi borgen och vidare till operahuset.

Som ni ser på bilden (inte min, lånad från google) så är det ganska fin opeahuset gjort helt och hållet av vit marmor och så kan man ju går hela vägen upp för allting och ner. Upp gick bra för oss även fast det kändes som att man skulle blåsa av och ner då? Jo då går Linda och pratar så mycket att hon faller nästan helt pladask rakt ner, vad gör jag? Jo jag tar emot mig med min hand, smart men ärligt så gick det bra för jag kände inte av tummen när jag tog emot mig helt med nederdelen av handflatan.

Vad man inte ser på bilden är att på alla lutningar är det jack på marken, så det är inte helt slätt där man går för den som trodde det utan jag var bara lite ouppmärksam när jag gick och snavade över en liten kant så lite klantigt ja men mest otur bara. Tycker jag i alla fall, Simon hävdar fortfarande att det var klantighet. Men så är det ibland.

Idag känns det bättre i handen, jag kan nästan skriva helt ordentligt på tangentbordet nu, men öm. Fast så kommer det väl vara i några dagar till. Imorgon tänkte jag jobba så vi får se hur det går. Nu vilar jag 2 dagar men imorgon måste jag ta tag i det här och börja använda handen så att det inte bara förruttnar.

Nu ska jag faktiskt ta och gå till gymmet, även fast jag har gjort illa mig i handen så hindrar inte det mig från att gå och träna, jag har ju fortfarande 2 friska ben. Så kör försiktigt och simma lugnt.

Inga kommentarer: