När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, juni 07, 2009

Ibland är vi bara så olika.

Jag och Simon vi tänker verkligen olika när vi ska strukturera saker och det påminns jag ständigt om. Som när vi skulle skriva ner vad vi var skyldig alla när vi kom hit till Norge. Hur mycket Oskar skulle ha av mig och av Simon och sedan vad jag var skyldig Simon och vad han var skyldigt mig. Sen så var det inte riktigt bara så enkelt heller utan en del summor var i svenska pengar och en del i norska.

Jag vill ha det enkelt och strukturerat där allting står med precis till vem och vad och hur och det gick väl som Simon med på men när vi verkligen börjar tänka olika var när vi skulle räkna ihop allt och dra av och kvtitta och så. Oj oj, Simon hade ett papper fullt med kladd och så sa han titta här så har jag tagit det mot det, gjort så, det blir den summan och så delar vi det på oss två sedan så vad du skyldig mig det och jag var skyldig dig det men då kvittar vi en summa på det osv. Jag blev spritt språngande tokig, så kan inte jag göra det. Eller jo jag kan om det inte är viktiga saker det handlar om men nu handlade det faktiskt om lite högre summor pengar och då sak det göras ordentligt, tycker jag.

Haha, det var kul det där men tillslut så kom vi fram till rätta summor och nu är det ett minne blått men nu har jag bestämt mig för att dela upp min träning i olika pass. Just nu så när jag har varit på gymmet så gör jag lite vad jag känner för och lite beroende på vad som är ledigt. Ibland så kör jag kort uppvärmning med mycket gym eller så kör jag konditionsträning och bara några få övningar i maskiner osv. Men nu bestämde jag mig för att dela upp mitt gymande så att det blir lite mer strukturerat och att det ja, inte slutar med att man måste vara på gymmet i minst 1 timme varje gång eftersom att det är så mycket jag vill göra. Nu hade jag då tänkt att Simon skulle hjälpa mig att dela upp detta för det är ju bara att inse att han vet mer än mig om träning.

Men då kom vi till det är med att organisera och strukturera, och jag vill verkligen ha det på ett speciellt sättt , på MITT sätt. Men jag kan verkligen inte säga hur det är för det bara är, det bara är som jag tänker att det ska vara liksom och Simon tänker inte som jag. Han började prata på att jag vill att du göra dessa övningar och snabbt drog han igenom en del och så la till och tog bort och ändrade sig eller ja, pratade en massa. Medan jag själv satt och skulle skriva och börja med hur vi skulle dela in mina pass och med vilka muskelgrupper och så. Jag kan inte hjälpa att jag blir liksom störd över att jag inte förstår hur han tänker och han förstår inte hur jag tänker, but hey that's life. Vi lever och lär. Inte för att vi har bråkat något om detta vi bara tänker väldigt olika och ibland blir det långa vägar att gå för att sedan båda ska komma fram till samma sak men på olika sätt. Och självklart så tycker ju jag att mitt är enklast medan Simon säkerligen tycker att så som han säger och prata och planerar självklart är det bästa sättet.

Så kan det gå. Nu har jag i alla fall 3 olika pass att köra, jag vet inte riktigt hur det ska gå men säkert bra. Nu är det ganska mycket nytt också men det ska nog gå det också, man måste bara få köra lite för att vänja sig. Och passar detta inte mig så gör jag precis som jag vill och kan då bara kasta papperna i papperskorgen, eller skylla på Simon ;)

Inga kommentarer: