När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, juni 23, 2009

Här var det sommar, här var det sol, här var det ko skit i hagen...

Här är det sommar för fulla muggar just nu! Otroligt fint väder är det och idag så har vi haft assistent kväll där vi satt ute i skuggan faktiskt och åt RÄKOR. Jag Linda Johanna Enkvist som efter att hon bestämt sig när hon var liten för att hon inte tycker om räkor fast hon faktiskt gjorde det och sedan manipulerade sin egen hjärna till att inte tycka om det HAR nu faktiskt ätit räkor.

Anette idiotförklarar mig varje gång att jag inte tycker om räkor för det är ju så gott och jag vet ju att jag tyckte om det när jag var liten men det är LÄNGE sedan jag åt det sist. Så nu när vi faktiskt skulle bli bjuden på det gick jag in men öppna sinnen för att verkligen FÖRSÖKA att ge den en chans och tycka om det.

Och tyckte jag om det? Njä, handen väger varken upp eller ner kan jag säga så gott var det inte men i ärlighetens namn så var det väl inte dåligt heller, jag har ätit värre som bruna bönor. För att vara mig så åt jag en hel del och i stället för att ta en pizza bit som fanns att erbjudas så gick jag på det "smala" spåret i stället och tänkte. "Detta är nyttigt", "detta är bra för dig Linda, mycket mer hälsosammare","detta ska du försöka börja äta oftare (och med det menar jag förhoppningsvis kanske en gång i veckan)". Men jag konstaterar att det inte riktigt är något som jag vill äta mig mätt på. Nu är jag hemma i alla fall och just nu känner jag sug efter allt och det har väl och göra med att jag faktiskt inte åt mig helt mätt, men hur enkelt är det när jag bara åt räkor? Dom hade bara kritvitt bröd annars som man tydligen kunde äta det på tillsammans med majonäs. Usch säger jag bara!

I alla fulla fall så var det riktigt trevligt och tro eller ej så satt vi och kosade i skugga och det var inte ens i närheten av KALLT! Det är verkligen sommar och bättre väder väntar och nu än en gång så har jag brännan i sikte. Jag hoppas verkligen på att vara brunare än alla andra när jag kommer hem, vilket också inte är så långt kvar och jag måste redan nu börja tvätta kläder!

Nu, så ska jag kanske ta mig en frukt och hoppa ner i soffan innan jag förflyttar mig till sängen. Vi ses hörni. Jag ska bli lite bättre på bilder jag lovar.

Inga kommentarer: