När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, juni 24, 2009

Det finns i mina ögon idioter i alla situationer.

Usch, jag tycker inte om folk som är dryga eller tror att dom är bättre än alla andra. Idag så var jag och tränade och gymmade på riktigt sedan jag klämde handen och det gick helt fint idag. Eller rättare sagt, det var inga problem med handen, sen att det var fullt med massa folk och ja vissa kan jag väl säga att jag tycker bättre om än andra.

Det börjar med att jag kör min uppvärming om inte blev vad den brukar eftersom att alla dom maskinerna som jag brukar använda var upptagna så då fick jag allt vackert cykla i stället (vilket sög i jämförelse). När jag väl sitter på cykeln och trampar min sista minut så ser jag hur en kvinna går och tar den stången men fasta vikter som jag brukar använda när jag gör militärpressen och det var ju precis vad jag skulle göra om 1 minut. Kul tänkte jag, vad ska jag göra nu då? För att alla ska förstå så är jag jätte svag i militärpress, jag lyfter bara 10 kg och denna stång är den enda som finns som bara väger 10 kg och jag kan inte köra med hantlar för då blir det lite för ostabilt och så är det stor risk för att jag skadar mig.

Jaja, fin tänker jag. Jag får väl vänta då det är ju inte hela världen. Tills jag ser att hon börjar "träna" och vad gör hon? Jo hon tränar 3 eller 4 saker samtidigt, det vill säga att hon går först till en maskin och gör ett set, sedan till nästan och gör ett set, nästa ett set osv. Och det var bara till 1 YNKA "övning" som hon använde denna stång. HUR lång tid tror ni det tar, jag måste ju vänta i evigheter då? Jag tycker det är fruktansvärt irriterande att man kan tro att det är okej att ockupera 3 eller 4 saker samtidigt? Det tycker verkligen inte jag att det är så jo även fast jag vet att hon nu vid detta lag liksom varvar så när hon inte använder stången går jag och tar den och kör ett set och vad sker?

Jo, självklart så söker hon upp mig och säger medan jag gör min sista rep att " jeg brukte den" då ville jag bara säga "men so what, det såg du VERKLIGEN INTE ut att göra eftersom att du inte var någonstans i närheten av den", ursäkta men varför kan inte jag får "köra" mellan henne, medan hon då gör alla sina andra grejer MEN tydligen inte. Det är HELT ok att använda alla maskiner på gymmet samtidigt och INTE låta någon annan då använda de. Suck, jag blir bara sur, det är himla irriterande. Men snäll som jag är så ställer jag ner den och låter hon ta den. Sen går jag och surar i ett hörn med Simon medan han tränar.

Nu tänker ni kanske men varför gör du inte bara något annat då Linda, jo för att om jag gör andra övningar före så är det inte säkert att jag orkar göra militärpressen så enkelt är det.

MEN sen finns det dom trevliga typerna på gymmet också, dom ska vi inte glömma en dag som denna. Medan jag då står och surar i hörnet med Simon så står jag och hänger över en sån bänk där man kan sitta medan man grejar med hantlar och sånt, en sån som man kan fälla upp ryggstödet på. Och ja, då står jag där och så går det förbi en kille som just lämnat ett par hantlar och så säger han, eller jag hörde inte om han sa "brukar dere den" eller "jeg brukte den" alltså använder ni den eller jag använde den.

Både jag och Simon hänger som inte med på vad han sa och då sa han något norskt ord för typ jag skojar bara men det var ett ord som jag aldrig hade hört tidigare varken Simon heller så vi ser båda ut som frågetecken. Var på han då förklarar att han såg att den där kvinnan ungefär aldrig använde 10kr stången och att jag tog den och faktiskt ANVÄNDE den, vilket han också såg att kvinnan kom och krävde den tillbaka och att jag då var tvungen att ge den till henne. Så vad han bara gjorde var att han tänkte skoja med oss och säga att han skulle "ta grejerna grejerna av oss" med det vi höll på med. Nu var det ju så att det var Simon som bara höll på men ändå. Han var en go och gla snubbe och jag tyckte själv att det var ganska kul eftersom att han tydligt antydde att han tyckte att kvinnan var egoist och att jag borde ha fått kört.

MEEEEN, jag väntade ett tag och så var det min tur. Bara för att sura det sista så kan jag säga att kvinnan ockuperade stången säkerligen i 20 min var av att hon kanske använde den topp 5 av dom minuterna. Hur drygt är det inte att bara vänta?

Inga kommentarer: