När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, maj 01, 2009

Sandpapper och sol.

Mitt humör nu går verkligen upp och ner, det är synd om Simon, stackarn. Idag är det i alla fall TOPPEN fint väder. Vi har varit och tränat sedan så pallrade vi oss ut i solen med några hyllor och en bänkskiva som skulle sandpappras. Så där satt vi och smutsade ner oss i solen men det var skönt och det blev bra resultat, det tycker i alla fall jag.

Nu håller Simon på att bygga ihop sitt databord som han gör av den bänkskivan som vi köpte igår på Maxbo. Så vad han gör är att han skriuvar fast ben på den som är köpta på IKEA och hipps vipps så har han ett databord som passar in i den lilla skrubben som vi har. Där ska han så sitta och muppa. Hyllorna det var 4 st stripor som jag köpt på IKEA i Haparanda för ja, nu är det väl minst 2 år sedan. Jag bestämde mig för att betsa dom i samma bets som jag hade några andra hyllor i i mitt rum hemma hos mamma och pappa, eller om jag minns rätt så var det mamma som övertalade mig till det. Hur som helst blev det inte så supervackert på klanterna och så, så dom har aldrig blivit uppsatta på väggen än för att jag skulle sandpappra bort det fula. Som om det har hänt tidigare, svar nej! Men nu så är det allt vackert gjort och har jag ännu mer tur kanske vi sätter upp alla hyllor idag och gardinstängerna, det nu ;)

Tänk om vi skulle få upp gardiner. Jaja, kul det här var för er och veta. Nu ska jag gå och göra något vettigt som att sätta igång en tvätt och äta glass ;)

Simma lugnt och hoppas alla där hemma har haft en trevlig valborgs.

Inga kommentarer: