När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, april 30, 2009

Deklarera.

Osmart drag kanske, idag är sista dagen för att deklarera här i Norge och eftersom att jag jobbade mindre än en månad förra året så har jag fått en deklaration men eftersom att jag inte fick min lön förrän i januari så har jag ju inte tjänat några pengar. Då är bara frågan, hur gör jag nu? Det står på ett ställe på mitt papper att om man inte ska göra några ändringar så behöver man ja typ inte bekräfta deklareringen.

Men sedan står det att om man ska bekräfta deklarationen om man ska inte göra några ändringar eller man ska göra ändringar eller något mer typ så då ska man ha massa pin-koder och grejer. Detta vilket jag icket har och idag är sista dagen.

Men då är det alltså bara hoppas på att det gäller det där med att "Du trenger ikke levere selvangivelsen hvis du har kontrollert opplysningene og de er korrekte", ja för mig står det ungefär ingenting alls faktiskt, det enda som egentligen står att jag ska betala 0 kronor.

Vi håller tummarna och nu när det blev såhär med den norska ska jag genast ta och fixa min svenska. På återseende.

Edit: Nu är jag färdig med min svenska deklaration i alla fall.

Inga kommentarer: