När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, maj 30, 2009

Så var det.

Jag har inte riktigt haft tid att skriva när jag kände mig inspirerad men nu kommer det. Jag börjar med min torsdag. Det har känts bra på jobbet denna vecka nu när Anette är tillbaka, allting går så smidigt bara. Sedan på morgonen där just före 9 så ringer Anette och säger att hon har fått ett otroligt migränanfall nu när hon var på väg men att hon måste vända om för att ta sig till läkaren och få tabletter.

Happ, vad jag gör jag nu då när jag redan sitter på jobbet med 5 barn? Ja det var bara att prova och få tag på A-I (= Anna-Ingeborg, ped.ledaren) och säga att Anette inte kan jobba. Så vi måste gräva fram en vikarie. Har jag sagt att det inte fungerar som i Sverige här? Här kan vem som helst vara vikarie och det finns inte på tal om någon vikariepool med förskolelärare eller något sånt här. Utan vilken människa som helst som har möjlighet att vara på dagiset får komma.

Suck, säger jag bara och det innebär att oftast vilken idiot som helst också får komma. Ja, ni som har läste vet väl vad jag har haft för vikarier. Men idag så höll jag tummarna. Det tog en stund innan detta problem blev löst och VERKLIGEN till min BESVIKELSE så blev det SAMMA vikarie som då Anette var sjukskriven. Just i detta ögonblick när jag fick veta detta ville jag bara lägga mig ned och dö. Min dag var HELT förstörd. Han är faktiskt en människa som jag har börjat avsky, crap.

I varje fall så tar jag mig igenom dagen och får skicka hem alla barn och gå hem, det enda pluset med dagen var att det var ganska fint väder så jag fick väl en eller 2 soltimmar. Ja, men det var i varje fall min torsdag, en av de värsta i mitt liv.

Fredagen så tog jag igen mig lite, jag var så fruktansvärt duktig och effektiv. Utöver att jag tränade så har jag även nästen helt skrivit klart min dokumentation till kursen så snart är det bara att skicka in den och då förhoppningsvis få godkänt! Hoppas hoppas hoppas! Men det ska jag låta ligga över helgen bara för det ska tydligen vara jätte fint väder så, sooooolen here I come. Plus att på måndag är det röd dag här i Norge, då är vi lediga! :) Jag tror att detta kommer bli en toppen helg.

Jo, jag vet jag är uppe tidigt idag, men vi gick seriöst och la oss halv 11 så då är man inte så trött. Nu ska jag äta lite mat sedan vänta tills kl 9 när gymmet öppnar, springa dit och träna. Dra hem duscha och fixa lite mat och sedan dra till en park för att SOLA. Ungefär heeeeela dagen. Vi får se hur vi lösermiddag dock. Hoppas ni andra har det bra i alla fall.

Inga kommentarer: