När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, maj 11, 2009

Naprapaten.

Nu har jag varit hemkommen en liten stund och ärligt så har jag nog aldrig varit hemma så här tidigt när jag har jobbat tidigare, redan 12 min över 4 knallade jag från naprapaten här på Nydalen.

Så jo, jag har varit till naprapaten idag och anledningen ja som jag skrivit så fick jag ont i ryggen, men sedan blev det ju egentligen bra också för det har inte varit pest och pina efter att det brakade till i ryggen självmant.

Nu hoppas jag att det är fixat i alla fall men en naprapat är ju någon som fokuserar mer på musklerna om man jämför med en kiropraktor. Jag personligen tror att om man går till en koripraktor så tror man att han har fixat allting det känns som att det är "mer" fixat hos en kiropraktor än en naprapat. Men och andra sidan så om musklerna inte är bra är ryggen inte bra. Jag sätter ändå mina pengar på att det naprapaten gör är bättre i längden. Tar man inte hand om musklerna så är ju allting dödsdömt ändå.

Jag tyckte att det skulle bli lite spännande faktiskt, jag visste inte innan vad jag skulle förvänta mig men det var bra. Eller om jag ska säga så här så kändes det inte alls som att han egentligen inte gjorde så mycket förutom att klämma och känna lite, töja lite här och sträcka lite där. Och ja sen knakade han till på ett ställe men alltså så fort jag kom ut med alla mina grejer med mig så kände jag mig som en robot Det är då man inser att han faktiskt har gjort grejer i alla fall.

Och så här nu ännu en stund senare med ett uppbrott i mitt skrivande då jag kilade i väg på Clas ohlsson med Simon så känner jag hur mycket han har gjort. Usch men det är ändå värt det.

Nu känns det som att jag vara vill sova faktiskt. Men jag tror att jag ska se en lektion eller så och sedan kanske unna mig ett se ett avsnitt av något och sedan sova. Natta.

Inga kommentarer: