När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, maj 18, 2009

Jag har i alla fall en riktigt anledning.

Jag har dragit på mig en riktigt för kylning och igår funderade jag i sinne hur jag skulle göra, om jag skulle jobba eller inte. Det jag ville var att vara hemma och få vila upp mig och bli friskt men samtidigt så ville jag INTE det för att det innebär att vikarien skulle vara högsta höns på dagiset och så lågt skulle jag inte sjunka. Så då var det som bestämt att jag skulle pallra mig till jobbet och så var min taktik att allting som skulle göras skulle han göra. Men vad händer?

Eftersom att det var 17 maj igår så förväntade jag mig att alla av Norges befolkning skulle vara bakis och så även vikarien. Och visst ringer telefonen en gång och jag var säker på att det var han, men det var en annan man på andra sidan luren som meddelar att ett barn fortfarande är sjuk från förra veckan. Samtidigt som jag tycker synd om lillvännen som är sjuk jublar jag inombords eftersom att det innebär en mindre unge för mig. Tiden går lite till och telefonen ringer, samma sak tänker jag "nu ringer han" och JO se på fan. Det gjorde han också, tydligen så "provade han att stå opp lite nå" men det gick inte så bra och han skyndar sig att tillägga att han faktiskt kände av lite redan i fredags. ELLER HUR!?! säger jag, i mitt huvud. Det är så idiotiskt att man inte vågar stå för att man är bakis.

Jag hoppas att det bara kommer 4 barn i morgon också för då kommer jag att skicka hem honom efter kl 12. I alla fall så löste sig denna dag med att ett av barnen som har en aupair som kommer med han till och från dagiset stannande under dagen. Även fast hon inte alls kan mycket norska förutom viktiga saker som spise osv så föredrar jag henne ALLA gånger framför vikarien som ja självklart känner sig bättre NU och kan jobba i morgon.

Nu sitter jag ute på internet och kollar om jag kan hitta fram något som barnen kan se, om det är lika dåligt väder i morgon kommer jag ta med mig min dator och så kan vi se lite DuckTales eller Byggare Bob eller nå. Då håller dom sig lugn en stund i alla fall.

Men nu ska jag snabbt fixa lite grejer och sedan hoppa i duschen.

Inga kommentarer: