När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, april 18, 2009

Våran lördag.

Idag så är det lördag det innebär sovmorgon och ändå så sov jag inte till längre än kl 9 och då hade jag ändå vaknat några gånger tidigare, men jag var väl inte SÅ speciellt trött när jag klev upp. Det var skönt i alla fall att hoppa direkt in i duschen och sedan äta en god frukost. Eller god och god, det blev rostat men det var ju ett tag sedan eftersom att vi inte har haft en brödrost här.

Sedan snyggade jag till mig lite och så begav vi oss ut för att först ta mikron som jag köpte i Sverige till jobbet så jag kan äta hemma gjort mat. Sedan blev det IKEA för att handla mer bestick. Det är hela tiden slut så fort man ska äta så nu har vi fyllt på förrådet. Självklart man man ju inte bara handla det man ska ha på IKEA så det blev även ett par gummi handskar som man har när man städar och diskar för ynka 5 kr, det är ju nästan gratis. Sedan blev det en skarvsladd som jag ska ta till jobbet också eftersom att det inte fanns någon kontakt till mikron tillräckligt nära. Sist men inte minst så blev det också en sån där pappers hållare med 3 fack där man ja kan lägga alla sina papper. Vi behöver få lite avlastningsställen här, nu ligger det saker överallt och det är inte förrän nu då som vi har något bra ställe att ha papper på. Den var för övrigt på rea så hela resan slutade på hela 262 kr det är inte så illa pinkat när bara besticken kostar 198kr.

Nu har vi hunnit äta lite och tänker smälta maten i några minuter till innan vi ska bege oss till SATS för att träna och denna gång så ska vi vara i en av salarna och dunka upp en säck att sparka och slå på så vi ska träna lite provisorisk Thaiboxning. Just i detta ögonblick funderar jag på att ta med kameran och ta lite kort, det kan ju kanske bli lite spännande. Ja vi får se hur det går, på återseende.

Klem

Inga kommentarer: