När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, april 16, 2009

Tänk om jag skaffar nytt jobb.

För en gång skulle nu när jag sitter här vid datorn så kommer jag på vad jag tänkte tidigare idag att jag skulle göra, ni vet såna där vettiga saker som man kommer på när man inte kan göra dom just då.

Men idag så plingade det till, jag ska kolla runt om nytt jobb, inte för att mitt är dåligt det är bara lita jobbigt att man är sjuk ganska ofta, eller så var det i början. Sedan är det synd att jag inte har chans till övertid, eller jo det har jag men jag får inte ut den i pengar utan i tid, så det suger lite. Men barnen är helt underbara men helt seriöst det är typ ett jobbigt jobb, man blir heeeeelt slut av det. Av barn som leker och låter, inte utmattande i kroppen alla gånger men huvudet.

Så jag har i alla fall tänkte se mig om efter andra alternativ här i norge och det tog mig kanske en kvart så hittade jag mig ett jobb som jag nu faktiskt är peppad på. Det är som respetionist på NRK alltså Norges motsvarighet till SVT typ. Det låter typ helt ballt och det var en fördel om man kunde språk, så jag kanske till om med måste bättre på mina rostiga språk nu.

Men alltså vi ska inte dra några förhastade slutsatser, jag ska söka det sedan ser vi vad som händer, men det vore kul med ett jobb dit man kan gå fin till och inte ha slappkläder hela tiden som ändå barn sölar ner med både det ena och det andra som dreggel och mat.

Wiiiho, och jag vet ännu ett inlägg utan bild men vad passar in här? Vi tar en helt randsom bild som jag nu ska goggla fram.

Inga kommentarer: