När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, april 22, 2009

Om inte annat kanske nytt dagis efter sommaren.

Oj oj, höll på att glömma bort att skriva det jag egentligen hade tänkt skriva idag. Jag har som sagt letat upp ett nytt jobb att söka, just nu jobbar jag på ett personligt brev men jag har fram till den 30 april på mig, det borde jag väl fixa.

Hur som helst, så ska man väl inte hoppas direkt, jag tror ju inte att jag direkt har någon chans men det vore kul. I alla fall så om det inte blir av så ska jag nog troligtvis byta dagis efter sommaren. Idag pratade jag med Tone som var kvinnan som anställde mig här i Oslo på dagiset där jag jobbar nu och det är ett dagis av typ 15 st inom ett typ företag eller vad man ska kalla det. Nu är det ju så att jag trivs ju väldigt bra där jag jobbar och barnen är ju snälla, för det mesta. Men faktum är att jag faktiskt har ca 50 min i restid på morgonen och ja just under det hem för då har jag mer lotto med t-banan.

Men alltså visst det är faktiskt ganska skönt att sitta på en t-bana innan man kommer på jobbet, men hinner liksom samla sig en stund men samtidigt blir jag lika nervös varje gång att inte något ska fungera och så kommer man försent till jobbet. Sen hem så är det inte alls så kul längre för då vill man bara hem. Så nu har jag kollar upp med Tone om det kan finnas möjlighet att byta dagis till ett närmare där jag bor och helt seriöst så har jag väl ganska lotto.

Det finns ett "likadant" familjedagis alltså med 2 personer som jobbar och 8 barn bara 10 min bort med t-banan där faktiskt båda som jobbar ska studera så där blir båda platserna öppna. Det vore helt perfa så slipper jag ödsla massa tid på att resa nu kan jag ju faktiskt göra vettiga saker med tiden och hinna hem tidigare och då faktiskt hinna göra något vettigt efter jobbet som att träna i bättre tid så man slipper äta middag efter kl 19.

Jag tänkte att jag skulle få igenom att jag ska få fara till dagiset och besöka det så jag får se var det är och bekanta mig lite och känns det bara bra so go for it säger jag bara. Då byter jag dagis till sommaren.

Och för er svenskar som sitter hemma och läser detta och inte jobbar, kom hit ffs. Nu kan åtminstone få jobba på dagis det kan jag nästan lova. Nu är det film och glass som gäller Simon hänger övar axeln och vill att jag ska bli klar någon gång. Ses.

Inga kommentarer: