När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, april 27, 2009

Money med stort M.

Just nu mer än någonsin vill jag ha ett nytt objektiv till min kamera och gäääääääääääärna ett macro. Men alltså BLÄ säger jag bara varför kan inte saker vara gratis i bland, jag är ju fasen inte gjord av pengar! Suck.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre, alltså min framtid i pengar ser ut som sådan. Nu när jag får min lön den 5:e ska allting göras upp mellan mig och Simon. Vem som är skyldig varandra vad och hur mycket och för vad osv men i slutändan så vi nästan vet med säkerhelt nu så kommer det gå på nästan plus minus noll för båda.

Efter det så måste jag spara pengar till sommaren för att jag än en gång inte idag heller har tagit kontakt med kontoret för att ringa och fråga om jag ens kommer att få någon lön i juli. Suck, jag tror att jag seriöst ska ställa ett larm på telefonen så jag verkligen ringer i morgon, eller än bättre, Anna-Ingeborg kommer imorgon, henne kan jag prata med. Ja, får jag inte någon lön så är det ju ganska självskrivet att jag måste spara pengar till sommaren dels för hyra och dels för woooohoo party i Skell eller? Och förhoppningsvis så hade jag och Simon funderar på att kanske hinna klämma in en vecka eller så på typ en sista minuten, första veckan som vi är ledig. Helst vill ju jag till typ sommar och sol för att det vore så snuskigt otroligt skönt men samtidigt så kostar ju det också och jag vet innerst inne att jag inte kommer att ha råd egentligen så det kanske bara blir Skottland en sväng. Bättre det än ingenting och då får jag ju ta med Simon dit för att visa allt där.

OCH sen kommer allt annat som jag tänkt, som då objektiv. Det är sjukt jag kommer ju aldrig att få råd. Jag tror att jag ska börja äta nudlar i ett helt år varje dag, kanske havregrynsgröt till frukost that's it liksom. Undra om jag kommer ha några pengar över då?

Jag har ju som fått en idé om vad det är förobjektiv jag vill ha men det kostar över 8000 sek, heeeeeeeeeelt sjukt! Det är förövrigt lika mycket som man kan köpa min kamera för nu om inte den är ännu billigare nu, eller kanske inte med det bättre objektivet som jag har på den men.

Jag ska seriöst göra en budget och den ska nog göras idag, eller kanske i morgon då jag vet om jag måste spara pengar till i sommar. Aja nu har jag fått säga detta i alla fall. Nu ska jag gå och handla sedan så borde väl Simon vara hemma snart så då blir det middag, både han och jag har vilodag idag från träningen.

Ses.

Inga kommentarer: