När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, april 25, 2009

Ett par skor blev det.

En ny dag med nya möjligheter, som jag egentligen hade tänkt hinna göra mycket på men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hade hoppats på att jag inte skulle vara så trött på morgonen så jag skulle kunna fara och träna tidigt. Sedan rå om mig lite med peeling osv och sedan snygga till mig lite för att dra ut i denna huvudstad. Tanken var att jag ville fota men såhär nu efterhand så blev det inte en enda bild.

Istället sov jag längre, jag segade mig med att äta frukost och se Grey's. Sedan duschade jag och det gjorde jag enligt planen när jag peelade osv men sedan tog det en jäkla tid för mig när jag efter det var inne på mitt tredje avsnitt av Grey's för dagen. Ja, men hur som helst ut blev det i detta enormt otroligt fina vädret. Jag tänkte jag jackan idag och jag tog på mig den men innan jag gick utanför dörren så ändrade jag mig och tog bara en cardigan. Det räckte gått och väl. Jag tänkte dra ner på stan för där dyker det ju alltid upp något som man kan ta kort på. Men icket, eller ja nog hade väl jag kunna da bilder men fanns inget jag var sugen på, så i stället så blev det ett par skor.

Ja jag vet att det är onödigt egentligen, speciellt nu eftersom att varken jag eller Simon har några direkta stora summar kvar på våra konton att handla mat för resten av månaden innan vi får lön. Men nu var det så att jag köpte skorna för 199 kr så det var inte så farligt, dock ja jag vet man får vad man betalar för också. Det är inga direkta kavalitats skor när jag köpte dem på skopunkten. Men nu är det så att dom var jätte söta och jag vill ha ett par som jag kan ha i sommar och känna mig snygg men alldaglig i och som passar till allt. Dessutom så hade dom en litan klack, dom var egentligen helt perfekta. Så ja, jag köpte dem, jag har alltid 30 dagars öppet köp så om Simon flyger i taket nu när han kommr hem i morgon så kan jag alltid lämna tillbaka dem.

Men som sagt inga kvalitetsskor inte. Sedan gick jag förbi subway och handlade min lunch, eller ja om man kan kalla det de när klockan var 3. Det var hur som helst svingott, men ja det kostar ju då. But hey jag måste ju få unna mig någon gång, speciellt nu när Simon är borta ;)

Nu ska jag dunka igång ett till avsnitt av Grey's sedan ska jag se bara en liten stund tills... jag ångrear mig nu när jag ser på klockan. Jag ska läsa lite bloggar i några minuter innan jag ska gå iväg till gymmet. På lördagar stänger dom kl 18, det är ju värdelöst, lite i alla fall. Man glömer så lätt bort det när dom i vanliga fall har öppet till kl 23.

Efter gymmet blir det middag och eftersom att jag lyxade till det till lunch så tror jag att jag ska slå på stort med tonvisk sen. Jippie, ja sedan ska jag väl sola en stund på balkongen tror jag eller se Grey's jag hinner nog med båda. Ses.

Inga kommentarer: