När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, april 15, 2009

Detta blev dissen.

Nu tänkte jag försöka vara lite seriös med mitt bloggande och faktiskt försöka engagera mig i bilder så att det åtminstone blir lite roligare att läsa. Så här kommer det första inlägget och det är ett inlägg som jag tänkt på många gånger att jag ska skriva och med det menar jag att det inte är någon direkt nyhet som jag prata om utan bara mer om åsikter så det har inte något "utgångsdatum".

Så det jag tänkte skriva var att för en tid sen här i Norge slog min snålhet till lite vad det gäller mascara. Jag skulle köpa en ny och den jag brukar använda är den guldiga/gula från Max Factor men eftersom att den kostar ca 135 kr då även samma pris i Norge så blir det liksom 20% extra, så tänkte jag att jag skulle prova på en ny när H&M hade tilbud (rea).

Efter många om och men så valde jag den nya mascaran från Maybelline, den gula tjocka saken här brevid. Den var INTE bra om ni frågar mig. För det första så luktar den äckligt om ni frågar mig. Men den påminner mig om blomdoft som folk tycker luktar gott men jag har alltid blivit illamående av den så den går inte hem hos mig.

Så den första veckan när jag använde mascaran blev jag alltid illamående vid aplicering. Sedan så var den inte så bra överlag. Borsen gav inte det resultat jag ville ha, men det var så jag kan leva med det. Sedan efter ett tag märkte jag också att i slutet av dagen när man kommer hem efter jobbet och tittade sig i spegeln kunde man hitta små bås som då fallit från mascaran. Not cool.

Sedan till råga på allt nu eftersom att jag haft den ett tag och det snart börjar vara dags för en ny kan jag bara säga att den är totalt ÄNNU värre nu, den har gått från att ha gett ett ok resultat till bara sämre och sämre.

Det finns en enda bra sak jag kan säga och det är att det är en ok färg när man har den svarta som jag har. Den är liksom svart och bra, men vilken mascara är inte det när den är svart?

Så mitt råd är att skippa den, jag tycker att den inte var långt ifrån värdelös. Där har ni min åsikt, om någon annan testat den kan ni gärna skriva en kommentar om vad ni tyckte om den, om ni håller med eller tycker att jag är en idiot för att det var den bästa mascaran ever.

Här slutar mitt expert råd.

Inga kommentarer: