När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, april 28, 2009

Då vet ni.

Sådär jag då har jag sökt jobb på NRK i Norge och självklart så ska ju jag alltid ha otur, så känns det i alla fall som. Det finns en internetsida så som typ blocket här i Norge en där man även kan lägga upp jobbannonser och massa annat och där klickade jag runt när jag hittade detta. Smart tyckte jag att jag var när jag sparade länken som ett bokmärke och tänkte nu kan jag allt inte tappa bort den. Efter det så har jag nu filat på ett personligt brev och skrivit till mitt CV som jag blev klart med i går afton/kväll men då kom jag på den braiga iden att jag skulle vänta med att skicka in min ansökan tills imorgon (läs:idag) eftersom att då har jag sovit på saken och kan snabbt hitta fel och brister med en sista koll på det jag skrivit.

När jag nu alldeles nyss sätter mig lugn och fin vid datorn för att läsa igenom och skicka så kan jag ffs inte hitta annonsen. Nackdelen med finn är att man måste söka genom dom, alltså dom blir som en mellan hand och skickar grejen vidare till den som ja, vad det nu är, har en anställning ledig eller vill sälja något. Så om jag nu inte kunde hitta annonsen så innebär det att jag inte längre kunde söka jobbet eftersom att det inte stod någon mail. Det är ju fett onödigt att måste skriva ut en mail när finn ändå ska skicka allt vidare.

Ja, hur som haver så vägrade jag inse detta, att jag inte skulle kunna söka, det skulle gå söka stillingen ända tills den sista april och det är ju inte förrän på torsdag, vad är detta för lurendrejeri? Jag gör ett sista försök i alla fall och går nu genom NRKs egna hemsida och kollar om dom har ute en annons där och jäkligt tur var väl det för där fanns den tillslut och denna gång med en mailadress så nu har jag skickat min ansökan, tack och lov.

Nu är det bara att fortsätta att leva och sen om man har tur någon dag så kanske man svarar i telefon och så ringer de från NRK. Om inte, ja då har jag i alla fall gjort mitt. Men lite ballt vore det att jobba på NRK.

Inga kommentarer: