När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, april 29, 2009

Vi har ingen TV!

Det finns visst något som heter TV-licens i det här landet också. För en liten stund sedan så ringde det på dörren och ärligt så är det första gången det händer tror jag förutom dom gånger som vi provat på att ringa själva. Båda var hemma i lägenheten så det var ju inte någon av oss. Vad vi vet så har varken Oskar eller Rene någon anledning att komma hit och dom skulle antagligen skrivit på msn först.

Upptagen som jag var med att läsa bloggar och tidningen (det är första gången på jag vet inte hur lång tid som jag faktisk läser om nyheter) så buffar jag i Simon som ligger brevid i soffan och ser en film. Han hoppar upp, såg ut som att han var yrvaken och vad gör han? Jo, han lyfter lyfter telefonen i hallen för han tror att det är någon som ringt på porttelefonen. Men knas det är ju på dörren och han öppnar.

Det var en man som frågar om ja, Simon bor här, och så sa han ett namn. Ja, ja bor här men det är inte rätt person, vi har ju inte bott här så länge så det var väl dom som bodde här tidigare. I alla fall så presenterar han sig och säger att han kommer från NRK och blabla,jag lyssnart inte SÅ noga för jag hör inte allt som sägs. Men VAD jag hör är hur Simon säger typ ok, mm, ja och sedan säger men det där är en bildskärm, vi har ingen TV. Nej, vi har ingen TV den lämnade vi hemma i Sverige. Hej då.

Tack och adjö, så nu kan vi aldrig mer öppna dörren, i alla fall efter det att vi köpt en TV. Vi har en dörr som faktiskt skiljer av hallen och vardagsrummet som vi bara tycker är i vägen och som vi har tänkt ta ned i källaren till våran bod men nu överväger vi att lämna den som säkerhets åtgärd om det skulle vara så att det någon gång senare skulle ringa på dörren. Smartast är ju då om man har en tv att antingen stänga av den eller he på mute och sedan stänga dörren så det inte går att se in mer än i hallen. OCH sedan öppna ytterdörren. Hur som helst är jag inte orolig, vi kan ju också hård dra det och ALDRIG öppna dörren för främlingar. Den tror jag på.

Ja hur som helst nu ska jag gå och göra en till Smoothie, det var bara SÅ gott, bättre än gooooooooodis eller annat mycket sockerhaltigt tilltugg som går att förtära.

Inga kommentarer: