När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, mars 21, 2009

Kvällen på Krags vei.

Dagen började sådär med att min sovmorgon inte blev så mycket av och sedan när jag väl sitter och kosar mig vid datorn för att fördriva tiden innan jag ska till jobbet så får jag ett sms av Nette. Hon är typ sjuk, åkt på samma sak som jag gjorde förra veckan men hon skulle fara upp till dagiset för att öppna och sedan stanna tills vi fått en vikarie och sedan dra hem.

Nu var det bara så inte kul att vi aldrig fick en vikarie så Nette var tvungen att vara på jobbet. Jag tackar Nette för att hon var kvar men samtidigt så hade hon fått fara hem när hon ville, det verkade dock inte vara lika jobbigt som för mig eftersom att jag inte kunde tänka mig att ens gå ut när jag var hemma. Hon är tapper som stod ut med att mest ligga på soffan på jobbet, but that's life här i Oslo, det är stor skillnad ibland.

Ja, tanken var sen att jag skulle haka på Nette och några väninnor till henne ikväll och vad vi skulle göra var lite oklart eftersom att jag inte lyssnade så noga när hon frågade utan sa bara ja, vad det än var måste det ju vara roligt? Men det visade sig bara vara en vanlig koselig fest. Och ja, om Nette var sjuk så blir det ju inget. Men inte gråter jag över det utan kunde glädja mig för en kväll hemma med Simon och se så ska det låta över internet.

Men innan dagen var slut så mådde Nette bättre och hon bestämmer sig för att hon ska fara på festen men inte dra ut på byn något så om jag ville fick jag haka på och träffa alla andra. Vilket jag tycker skulle vara skoj så efter jobbet drar jag hem, käkar framför daton, duschar och sedan gör mig klar. Men inte stressar jag inte så, si sådär kvart 20 i 8 lämnar jag lägenheten. Jag lyckas som ta mig dit jag ska också, toppen!! Väl där hade jag väldigt trevlig och Nette var på strålande humör och några nyanser brunare i ansiktet/på kroppen än när jag såg henne sist. Vi pratar och tjoar och sedan efter ett tag, väldigt sena så anländer dj:en och annat folk och då börjar jag seriöst få svårt att höra vad folk säger. Sedan så kan jag ju erkänna också att jag socialdrack lite oboj med minttu också. Och sådär på slutet även fast jag tycker att jag var duktig och skaka flaskan så var det mest minttu kvar i botten och alkoholen börjar kicka in.

Ta det lugnt ni behöver inte vara oroliga, det var inte alls mycket men jag känner hur man blir liksom koseligt varm och allting känns gött. Ha ha, och nu var det ännusvårare att höra vad folk säger. Men jag tog mig igenom kvällen och det var kul. Kul att få träffa lite människor och prata lite fast nästa gång då ska jag vara helt party, då kommer vi ha kul. Nu gick jag bara på halvfart eftersom att jag skulle hem, i alla fall innan sista t-banan gått.

Nette hon verkar bara bli bättre och bättre för hon som inte skulle ut på byn, var då på. Kul värre, nämen jag tackar henne för en rolig kväll. Tusen tack! Och som ni kanske kan gissa så tog jag mig hem också, utan problem det var snarare lite för mycket tajming med bussen och t-banan att jag inte direkt hann säga hej då men inte är det hela världen. Så nu delar jag med mig av min kväll här med er, kul för er att läsa va?

Nu börjar jag bli riktigt trött och simon ligger på madrassen och sover, så nu ska jag själv krypa ner och slumra.

På återseende. Klem

Inga kommentarer: