När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, februari 14, 2009

Ursäktar språket, jag vill bara sova!

Fan jävla dator jävel, den ger mig ingen ro i kroppen. Det är lördag och Linda vaknade samma tid som Simon steg upp för att göra sig klar för att fara och göra övertid alltså där vid 6 tiden. Nu är ju situationen på detta stället att en sover på en säng och en på madrass på golvet precis framför dörren som får inåt i rummet så om någon ska ut så får personen på golvet inte direkt sova ostört. Igår kväll vara jag så generös med Simon att eftersom att han ville gå och lägga sig lite tidigare än mig eftersom att han skulle jobba så skulle han få sova på sängen även om det var min tur att få sova där i natt. Då skulle jag slippa störa honom när jag gick och la mig, men och andra sidan så skulle han vara tvungen att störa mig när han steg upp men det såg jag inte direkt som ett problem för så har det varit tidigare när jag sovit på golvet.

Dock denna morgon var inte som alla andra, nu skulle jag ju få sova så LÄÄNGE jag ville, det är ju lördag. Chill tänker jag och när Simon stiger upp så hoppar jag inte så snabbt upp i sängen för att fortsätta sova där. Meeeen, det var inte så där super bekvämt för att en viss Simon har ett verkligen superduper über varmt täcke och han sover som bäst när han typ är 40 grader varm typ vilket göra att han svettas ibland och visste hade han gjort det i natt. Så lite usch var det när han väl gått till jobbet hoppas jag i stället ner på madrassen igen och tänkte fortsätta sova där.

Tänkte ja, det var precis så det var. Även fast jag slumrade till på sängen så lyckades jag inte ALLS somna om nere på madrassen. Sedan började tankarna flyga iväg och rätt fort kommer dom fram till denna jävla dator. Jag vet inte om jag egentligen behöver upprepa femhundratretioåtta gånger vad som är felet egentligen. Problemet är ju att alla är jävlart idioter och ingenting händer annat än att alla säger att allting är mitt fel jag måste betala för allt och att jag inte kan skicka datorn på service för att HP vägrar ta emot den och att det enda valet jag då har är att göra en retur på den och skicka den till komplett som då självklart säger att dom inte har något ansvar för att se till att datorn kommer till dom eftersom att jag nu befinner mig i Norge Jag fattar inte att det kan gå så fel bara.

Ibland känns det verkligen som att jag har otur med all, det är i alla fall någonting som ska gå fel hela tiden. Nu hade jag ju jävligt tur när jag fick hit datorn då är det ju fan i mig självklart att det inte ska funka i stället.

Fan, så ja inte kan jag sova nu inte, även fast jag behöver få sova SO BAD. Jag har varit supertrött i slutet av veckan och den tänkte jag berätta lite mer om i ett annat inlägg men helgen välkomnas med stora armar mest bara för att få sova. Men så blev det inte nej. Fan, jag blir så jäkla frustrerad när jag inte får sova och än mer frustrerad när jag vet och känner att det är det enda jag behöver för stunden.

Det är lite synd att jag till en viss liten del klandrar Simon för detta nu också, hade det inte varit för att han skulle jobba övertid som han för övrigt gör frivilligt och inte måste så hade jag ju fortsatt sova så JÄVLA gott som jag gjorde. Men det är inte så att jag vill klandra honom, jag tycker han är superduktig som jobbar jag hatar bara när det går ut över mig. Alla vet vi väl att jag har supersvårt för att sova i vanliga fall i min egen säng hemma i Skellefteå. Då tar det ju ändå minst 30 min innan jag somnar för natten ibland längre och visst säkert någon gång lite kortare då jag varit helt utmattad.

Och vill ni veta vad, när jag inte kunde somna tänkte jag att då går jag och hämtar mitt jävla åbäke till dator som håller mig vaken och ja i stället göra något annat medan jag ligger i sängen. Jo tjena, då funkar inte internet och då måste jag gå till vardagsrummet för att få respons från routern. Men jag fick igång det och återvänder till sängen. Då går det 2 sek sen får jag för dålig signal och har då begränsad åtkomst så då kan jag inte använda internet. Fan så förbannat jobbigt och arg blir jag till tusen. Även fast jag tidigare använt mig av datorn OCH internet i rummet tidigare så det ska funka. Ja nu gick jag och fixade lite annat i stället så nu sitter jag där jag kan använda internet för att skriva detta inlägg.

Jag ska ge sovandet en chans till men somnar jag inte då hade jag en liten ide om att fara ut och upp till Holmenkollen för att fotografera men samtidigt, hur kul är det när jag inte kan göra något med bilderna för att det är fel på min dator så det ändå måste skickas iväg någonstans!

Fan jag är så jävla less på denna jävla sak, den förstör allt just nu, mitt humör, mitt lugn för inget av det kan jag behålla på topp när denna grej ligger och gror i mitt huvud! Så jävla onödigt att köpa denna jävla dator. Tänk om jag hade väntar bara några timmar att beställa den, då hade jag kanske fått en annan som funkade istället. SUG!

Det är en väldigt trött och irriterad Linda som talar.

Inga kommentarer: