När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, februari 15, 2009

Svensk radio och blommor!

Även fast datorn är som den blev så är jag lycklig just nu! Jag har verkligen tänkt på det speciellt på jobbet att jag saknar svensk radio. Visst så har vi en radio på jobbet och jag såg fram emot att få höra lite norsk radio, se om det är bra musik eller någon skillnad mot vad som spelas i Sverige men helt ärligt. Nu är jag pissless för det spelas BARA samma låtar HELA tiden! Just nu tycker jag alla låter precis likadana och typ den enda låten jag kan urskilja från mängden det är Pokerface och vid dom hela 2 tillfällen då jag har hört Timbukto. Det var ett fint moment.

Men NU, nu lyssnar jag på webbradion. Kära gamla svenska radion. Det är verkligen stor skillnad, allt upprepas mer här i Norge men sen så är det inte massa knäppa låter heller i Sverige Nu känner jag verkligen för att hylla svenska radio lite här!

Och jo, en sak till som jag längtar efter. Det är tills vi får våran lägenhet om mindre än 2 veckor nu och när jag har fått lön så jag vet att jag har lite pengar över och inte är av med måste spendera allt på antingen hyror både i Sverige och i Norge till våran lägenhet och till grabbarna också så ska jag köpa blommor! När jag gick tillbaka från gymmet idag efter att ha lämnat in mitt löneslipp så jag får rabatt så passade jag på att gå inte på Plantasjen som ligger brevid och som HÖR OCH HÄPNA har öppet på söndagar. Där var det massa fina blommor och jag ser fram för mig hur jag verkligen ska handla blommor!

Jag ska se till så jag har typ 2000 kr och köpa precis vilka blommor jag vill, nu menar jag inte att jag måste spendera hela den summan men det ska verkligen inte vara något som hämmar mig från att köpa de blommor jag vill ha. Sen så är lägenheten så pass liten så vi kommer inte rymma så mycket men ändå. Jag vill ha till exempel en orkide och så tror jag att jag vill ha något trädliknande, en fikus eller ett bonzai träd eller så. Jag längtar! :D Denna gång ska dom faktiskt överleva och det ska inte bli fiasko som i Skell där alla blommor dog bara för att vi hade södersol typ hela dagen och det blev alldeles FÖR varmt och mycket sol. Nu har vi eftermiddags sol i köket, mysigt! :D

Inga kommentarer: