När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, februari 15, 2009

Mitt första skönhetstips!

Vill ni veta något roligt, eller som antagligen kan hjälpa er om ni har samma problem som jag, eller att kalla det problem är väl att ta i.

Jag har nämligen alltid haft fula naglar tycker jag och jag har aldrig lyckats spara ut dom, för varje gång jag kommer i närheten av långa naglar så är det någon som får att jack och så fastnar man någonstans och så går nageln av. Helt utan att försöka lösa detta problem har jag nu lyckats med det.

Här är lösningen, i mitt fall i alla fall. Det var nämligen så att tillbaka i Skellefteå så kände jag mig konstant trött hela tiden oavsätt om jag sov lite eller mycket. Även fast jag oftast inte jobbade något alls så hade jag ju all tid i världen för att vara pigg och glad, sova det jag behövde och träna för att hålla igång mig. Men det gick aldrig riktigt över och jag bestämde mig för att köpa mig några/någon vitamin som kanske skulle pigga upp mig och det slutade med att jag köpte denna Vita max. Den finns att köpa på apoteket för en lagom slant, nu kommer jag inte ihåg exakt men den ska innehålla 100 tabletter och det räcker ju i några månader när man bara ska ta en per dag.

Jag började äta dessa men i början var det svårt att komma ihåg dem för man skulle helst ta tabletten i samband med mat, men när jag äter är jag oftast hungrig och då stannar jag inte upp och tänker om det är något som saknas. Så i början var det lite si och så med denna tablett men kommer man väl in i det så går det bra.

Men helt plötsligt så upptäcker jag hur mina naglar bara växer och växer och är STARKA. Dom går inte av heller... Förrän man glömmer att ta några tabletter över säg en period på 2 -3 dagar så då blir dom sådär svaga igen och går av. Men helt seriöst, jag har provad detta nu, äta tabletter och naglrna växer. Sluta några dagar för att se vad som händer och dom går av som vanligt när man slutar. Så har ni samma problem så testa, det är ju aldrig fel att få i sig vitaminer heller, det skadar ju absolut inte.

Jag ska ta bilder så ni faktiskt kan få se skillnad men det dröjer lite med före och efter bilder trots allt, det tar ju lite tid för naglarna att växa.

Snarare så kan man se det som en lösning att man faktiskt har haft någon liten brist på någon vitamin och att kroppen nu får det den behöver.

Nu vet jag inte hur det är med denna vitamin tablett här i Norge så jag ska göra en beställning med mamma och be henne skicka en burk med Rene så har jag ett tag fram över.

Nä nu ska jag ta tjuren vid hornen och gå ner på SATS för att lämna in ett löneslipp som bevis på att jag faktiskt jobbar på Tårnsvalen och kan få min rabatt. Vi ses!

Inga kommentarer: