När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, februari 15, 2009

Skor!

Jo, jag glömde skriva tidigare också att i måndags så ja då fick vi lägenheten men det vet ni ju redan men medan vi "fick den" när vi fick beskedet så stod jag på en sportbutik och provade nya träningsskor. Som jag verkligen behöver och tur nog så fanns det ett par på rea, halva priset och visst detta har jag väl också skrivit om jag inte minns helt fel men här kommer det en bild på dessa träningsskor. Jag är faktiskt ganska nöjd med dom måste jag säga, det känns ganska bra när jag har dom men än så har jag inte haft något "hoppa- och skutta pass" så det återstår att se hur det kommer att gå men jag tror det kommer att gå fint.

Sedan så på tisdagen när jag pratade med HP och helt flippade ur för att dom säger att jag inte kunde skicka min dator på service så var jag ju inte direkt på något toppen humör och bestämde mig för att jag skulle gå och kolla på en tröja som jag sett mest i förbifarten men som kostar enbart 199 och är då en munktröja typ då. Så då tänkte jag allt att jag skulle prova den och faktiskt unna mig den så jag blev lite glad men innan jag han komma till den butiken så råkade jag gå in i en skoaffär och se att dom hade 50% rea på vissa skor. SWEET tänkte jag och tittade lite. Helst så ville jag ju ha ett par snygga skor som har lite klack men inte så hög för jag vill kunna gå i dom utan att få ont i fötterna. Då spelar det som ingen roll om det skulle vara en stövel eller bara typ nå boots men någon sån sko hittade jag inte. I alla fall inte för en summa pengar som jag kunde tänka mig att lägga ut på ett par skor ÄVEN fast det var halva priset. Men jag provade i alla fall ett par sneakers typ men med lite högre skaft vilka var helt ok. Provade med båda skorna och allt, dom skulle kosta mig hela 299,50 kr. Det var väl inte alls så farligt, men för att jag inte skulle göra något dumt impulsinköp och eftersom att det var rea är det inte öppet köp så ringde jag Simon för att fråga om det skulle var ok att jag köpte dem.

Så jag är på den säkra sidan och inte kommer hem med ett par skor och Simon blir arg för att jag köper saker när vi egentligen borde spara alla slantar vi har för att överleva detta lägenhets "köp" fast ja, vi hyr ju men det är ju inte gratis det heller.

Men simon tyckte att det var ok att köpa dom eftersom att det inte var ett par skor med klack, dom var på halva priset och om jag lovade att egentligen inte köpa något annat förutom mat fram tills vi flyttar. Och jo det kan jag väl leva med, eller ja det är ju ok att köpa ungefär allt som finns på ICA så behöver man shampo så är det också ok även fast man inte äter det.

Så nu har jag ytterligare att par nya skor och såhär ser dom ut.

Inga kommentarer: