När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, februari 09, 2009

Pang på röbetan.

Nu är det inte bara halva inne utan hela, lägenheten är våran så från och med den 1 mars så bor jag och Simon på Gunnar Schjelderupsvei 13 E. Det är något sweet vill jag lova. Det känns som att det inte riktigt kan bli bättre (förutom att vi bor i Norge, allt är dyrt, vi kunde ha billigare hyra och tjäna mer pengar) vi flyttar ca 200 meter från där vi bor nu. Vi bor mitt emot den lilla butiken Bunnpris och har ca 700 meter till ICA. Vi har också ca 500 meter till SATS och ja vad kan det vara runt 500-700 meter till t-banan. Allt är inom en radie på 1 km.

TOPPEN! Nu återstår det bara att flytta in och få ner grejer från Skell, vi kommer inte ha några möbler fram till typ april. Ingen soffa, ingen säng, ingen TV. Men det löser vi, nu kommer vi bara måste lägga ut en jävla massa pengar, hyran är på 9500 kr och depositionen då alltså på 28500 kr (3 månadshyror) + att vi bor ju faktiskt någonstans nu som ska betalas för också, vi äter också och vi har kvar lägenheten i Skellefteå än. Den måste sägas upp nu omedelbart i morgon.

Men då vet vi, snart är vi nästan helt norrbaggar dock så är jag bättre på norska än Simon än så länge ändå så pratar jag oftast bara med 2 åringar. Då kan man väl inte lära sig SÅ mycket vettigt eller? Simon kan ju faktiskt lära sig något användbart och prata med folk.

Jag kan bara VAAAAAAANN (föreställe eller en liten unge som tjuter ut ett oförståligt ord). Men det löser sig, jag pratar mer och mer norska för var dag, (observera att jag inte kan stava på norska) jag trecker trikken i alla fall.

Jo och för övrigt, det blev ett par nya träningsskor idag också. Och som jag förmodade priserna på skor ligger där vid 1400 (visst finns det skor som kostar så även i Sverige men allvarligt, värt?) jag provade lite olika och sedan hittade jag ett par som var på rea, halva priset så jag gick från sportbutiken som ligger precis brevid SATS och som vi ser från balkonen med ett par skor. Det kostade mig hela 699 kr, även om det säkert finns både bättre och skönare så duger dom gott och väl för mig. Dom var helt ok och mer krav än så har jag inte. Skorna har ju ändå bara en livslängd på ca 1 år sen ska man ju köpa ett par nya så orka lägga ut 1400? Svar, nej.

Jag är nöjd, jag har skor att träna i och snart en lägenhet att bo i MED EGET KYLSKÅP som man får fylla upp med EGNA grejer och man behöver inte ta HÄNSYN till 3 till personer. TOPPEN!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis, vad kul =) då måste man ju komma och hälsa på efter ni flyttat in :)