När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, februari 25, 2009

Den närmaste framtiden.

Alltså seriöst alla var tvungen att påminna mig igår (och idag) om att det var fettisdag igår och själv sitter jag har i Oslo och inte äter någon semla. Snyggt jobbat, nämen seriöst jag hade självklart kunnat leta upp någon här men som om jag känner att jag har tid och ork när ja inte är hemma förrän efter kl 17. Men kul för er där hemma att ni får njuta. Kanske, kanske så till och med bakar vi egna semlor i helgen vem vet?

Idag är det onsdag och jag har gjort plättar, mums. Egentligen hade jag väl velat äta kanske 5 st till men eftersom att vi är så många i detta hushåll så fick vi allt vara hejda oss lite. Men gott var det!

Just nu sitter jag och funderar på lite allt möjligt så som, lyckades jag flytta över pengar till Simons konto från mitt norska till hans norska? Det varkar inte ha skett något i alla fall men då ska man ju tänka på att det kan ta en dag också, tydligen här i Norge även om det är inom samma bank. Så jag hoppas att det blev rätt.

Sedan tänker jag på hur det går för min dator som jag hoppas inte är min nu? Har mamma och pappa skickat den? Jag kan verkligen inte tänka mig att dom inte skulle ha gjort det men just detta gjorde att jag kom på att jag kunde ju faktiskt ta och kolla min mail om jag fått något viktigt sådant.

Och visst var det så faktiskt, Komplett har mottagit min retur nu måste jag bara vänta på att dom ska titta igenom den så jag får mina pengar tillbaka. Håller tummarna.

Sen funderar jag självklart på det här med pengar. På fredag så ska Simon på banken med Fredrik (han som hyr ut lägenheten till oss) och så ska dom skaffa ett konto att sätta in depositionen på. Fuck hela 3 månadshyror, vi är ruinerade nästan. Det är bara TUR att grabbarna här inte kräver oss på pengar direkt alltså. Ja men vi har i alla fall så det räcker till depositionen och till den första hyran alltså för mars sen så får jag lön igen den 5:e.

I alla fulla fall så hoppas jag att det går bra på banken så kommer vi att få nyckeln till lägenheten på söndag den 1 mars och så är det bara att flytta in med alla våra hela 4 lådor som vi har just nu. Dock så hoppas jag att det kommer anlända några till nu när Rene kommer imorgon eller när det nu är.

Det ska bli så skönt men snacka om att vi kommer att leva ett spartanskt liv, jag ska se till att lägga upp en bild här när vi har installerat oss lite. Haha, jag kan inte tänka mig att det kommer att ta lång tid? Vi kommer ha några lådor, 2 st madrasser och 2 små bord. Vi kommer inte ens att ha någon i stil med tv eller dator. Så även om grabbarna tror att dom är av med oss bara för att vi har en egen lägenhet så kan jag lova att vi kommer att spendera ganska mycket tid här ändå. Här finns det ju åtminstone datorer till alla och en tv dessutom.

Ja så är det att bo här, men jag längtar ändå enormt mycket till lägenheten. Och jo, Simon fyller år på lördag också. Då ska han jobba övertid, visst är han rolig? Jag tänkte i alla fall överraska han med en god middag, jag kan ju anstränga mig lite i alla fall. Sedan tänkte jag ta mig en sväng till IKEA på dagen och handla nya bestick, en klädhängar grej och så även en liten förvaringshylla så vi har någonstans att lägga papper och grejer.

Så ser den närmaste tiden ut för mig förutom att jag då jobbar också. Nu hoppas jag på strålande sol imorgon så jag kan ligga ute i snön och sola och få betalt. Det är livet ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo det var inte igår. Tackar för kommentaren och att du tycker om bilderna.
Jo det blev en Nikon D3. Brände hårt i plånkan men det var det värt.

Anonym sa...

Jag brukar inte göra allt för mycket med bilderna faktiskt. Standarden är att bara öka kontrasten för att få lite mer sting i dem. Annars brukar jag inte göra någon avancerad redigering. Fotar ju nästan uteslutande i Raw format och då blir det kanske att jag drar lite i reglagen om jag ser att exponeringen blev kanske lite mörk eller för ljus eller om det är lite högdagrar som kanske är lite utbrända. På D3 har man ju lyxigheten med två CF-kort platser så man kan fota Raw till ett fack och jpeg till det andra.
Sen är det ju alltid kul att leka lite med bilderna, men försöker att ha så "rena" bilder som möjligt.