När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, februari 23, 2009

Strålande SOL!

En sak som får det att kännas så otroligt bra här i Oslo är SOLEN! Jag har aldrig egentligen tyckt att man blir SÅ mycket piggare och gladare av den men här är den VERKLIGEN en stämningshöjare. (Förutom när vi är inne och solen lyser in i våran lokal och värmer upp den lite extra även fast det redan är NOG med varmt ändå) Jag kan inte förstå hur tur jag kan ha, när jag har ett jobb där jag kan vara ute på dagarna med små soltrålar som springer om kring (för det mesta skriker eftersom att dom faller i snön och inte tar sig upp) och sedan finns solen där.

Jag får betalt för att vara ute och vissa stunder så kan jag även unna mig att luta mig lite tillbaka och bara njuta av solen. Jag får en känsla av att vara tillbaka i Rom och sitta på någon (känd eller okänd) trappa och bara njuta av den varma solen. Totalt klockrent!

Fortsätter det så här så satsar jag på att vara pepparkaka utan att ens ha varit utomlands i sommar. Nä men seriöst, jag är SÅ himla skönt och denna dag känns toppen bara för att vi fick ligga ute i solen en stund, i en pulka och bara glida runt lite (mest för att snön smälte hela tiden).

Ägna också några tankar hem till mamma och pappa som just nu springer runt i våran lägenhet där och packar grejer som Rene sedan ska ta med sig hit. Jag är SÅ tacksam. Tack mamsen och papsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Guud va skönt med sol!!

Haha ja mitt hår var sådär långt och fint men nu har jag klippt mig lite och det blev inte så bra kanske. Tur att jag alltid har håret uppsatt på jobbet ;)