När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, mars 02, 2009

Inte nu men nu.

Jag vet att jag har varit väldigt lite aktiv här men har man inte en dator så har man inte. Sen så kan jag lägga till att vi nu flyttat in i våran lilla lägenhet. Lördag kväll så fick vi nyckeln så då började vi bära grejer, fortsatte på söndagen och fick med det mesta. I stort sett allt och nu är det måndag.

I stor drag så är det som har hänt den senaste tiden att fredagen spenderades som vanligt i grabbarnas lägenhet och jag såg så ska det låta! Toppen, det var faktiskt riktigt kul. Sedan blev det lördag och jag steg upp tidigt, planen var att fara på IKEA och köpa en klädhängare till hallen så vi kan hänga ytterkläderna någonstans och sedan även ett torkställ för tvätten. Det sista vi skulle ha var nya bestick.

Hur gick det då? jo, Linda hittade 2 st diskborstar för 5 kr, även 2 st skärbrädor för19kr. Sedan sängkläder för ja hela 19 kr st även de osv. När jag väl kom till torkstället och konstaterade att det var alldeles för stort för att jag skulle kunna ta det själv eller i alla fall med alla andra grejer som jag plockat på mig så fick det helt enkelt vänta lite.

Det blev en del förnödenheter som man inte tänker på men som man faktiskt behöver, typ som en lampa också. Det slutade med att jag betalade över 600 kr och hur gick det till om jag får fråga?!?! Allting var ju så billigt?

Nästan i alla fall hur som helst for jag hem med alla grejerna gick och handlade mat för att göra middag till Simon eftersom att det var hans födelsedag. Käkade gott och sedan såg lite tv och väntade på att få lägenheten.

Fick den och sedan så flyttade vi massa grejer. Klockan blev nästan mycket och Simon skulle upp på morgonen och jobba, övertid. Så vi sov våran första natt i lägenheten, det gick bra. Medan jag var i lägenheten och plockade runt med saker, flyttade grejer och skurade ut kylen så jobbade Simon. Sedan kom Simon hem och så blev det mer flytt av saker.

Sedan så gick vi över till grabbarna för att betala hyran till våran nya lägenhet, vi såg delar av yes man och sedan gick vi hem. Jag duschade för att se lite anständig ut idag och sedan så käkade vi lite glass och så var det sängen igen.

Men känslan man fick efter att ha duschat det var det bästa jag känt på en evighet för att säga som Simon. Det kändes inte helt rätt förrän man hade duschat, då bodde man där. Sweet!

Idag har jag jobbat HELA dagen och sedan har jag varit på en assistent kveld, där vi har fått lite information för hur vi ska göra i jobbet för att skona våran kropp så mycket som möjligt. Efter det så for jag hem och så gick jag till lägenheten för att byta kläder och nu sitter jag hos grabbarna igen. Mest för att kolla om komplett har mailat mig för att säga, vi ger dig pengarna tillbaka nu. JA tack, men det hade dom inte så då passar jag på att uppdatera mig här i stället. Det var väl kul för er. Jag ska ta lite bilder i lägenheten och lägga upp dem här ska ni få se hur vårat spartanska liv ser ut ;)

På återseende, ta hand om er.

Inga kommentarer: