När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, januari 21, 2009

Vill ni veta vad jag saknar?

Förutom Simon så saknar jag verkligen hur jag levde i Skell vad det gäller mat och alla vanor till. Jag saknar att veta vad man ska äta till middag eller att ha planerat att gå och handla innan man lagar mat. Även fast jag och Simon oftast åt lika mat till middag så saknar jag hur vi hade det. Vi pratade om vad vi skulle äta eller hur dagen liksom skulle se ut och här, här måste jag ta hänsyn till att det faktiskt inte är jag som "bor" här. Detta är inte mitt, jag måste helt och hållet anpassa mig efter de andra.

Men tänk om jag vill leva hur jag vill, leva efter mig själv för det var ju lite så det var hemma. Jag lagade den maten jag ville äta och hade inte dåligt samvete över det men kunde ändå handla med Simon utan problem. Här funkar det inte så, visst så får jag säkert göra min egen mat men då funderar dom ganska starkt varför jag inte gjort mat åt dem. Jag kan ju inte bara säga, hörrni grabbar tack för allt men jag vill bara äta min egen mat och ni får inte äta av det jag handlar, så funkar det inte.

Så ja då vet ni, det är vad jag känner och tycker men jag vantrivs inte, det är bara lite jobbigt ibland. Och det kommer lösa sig med tiden, jag tror helt och hållet att det kommer att lösa sig när Simon kommer och det är ju bara 5 dagar kvar tills dess. Men det går väl ingen riktig nöd på mig, jag gör ju som jag själv vill egentligen. Men då har jag delat med mig lite av lite mer intressanta tankar här och inte bara en massa gnäll.

Inga kommentarer: