När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, januari 21, 2009

Jag tycker verkligen om S.A.T.S!

Jag är så flink = duktig (på norska) nu när jag bloggar en massa, minst en per dag har det blivit nu de senaste dagarna och nu är jag inne på mitt tredje för denna dag.

Självklart finns det en anledning också, jag var nämligen ner en sväng på sats för att röra lite på mig. Tanken var att jag skulle trampa lite i en såndär maskin när man springer typ men det är trampor som går runt runt så att man inte ska få ont i knäna. I den var jag i ca 20 innan jag bestämmer mig för att springa ner och kolla om det finns plats kvar i MageRygg passet. Vilket det gjorde, lyckost mig ja ungefär i alla fall. Så då blev det magerygg i 30 min innan jag tog mig hem igen.

Och då måste man ställa sig frågan hur kunde sats veta att just jag skulle komma idag när dom bjöd både på nektarin och VARM CHOKLAD. Jag har gått och längtat efter oboy nu några dagar och undersökt saken om det finns i detta land, vilket det gör. Men jag bestämde mig att vänta med inköp av det tills jag fått mitt visa kort. Men tack och bock raringar där som bjuder på varm choklad, man kunde ju inte avsluta sin träning på bättre sätt.

Så nu har jag duschat och är dödstrött och ska hoppa i säng direkt efter ja skrivit klart detta men det är en sak till jag tänkte hinna med innan dess. Det är nämligen så att jag trodde verkligen att jag skulle behöva gå och spy idag. Inte på jobbet för att jag är sjuk, inte på sats för att jag tränade utan när det lagades mat i denna lägenhet.

Mange var nämligen så finurlig att han medan kycklingen stektes gick dit och tillsatte lite honung på dem vilken ingen märkte först. Men efter ett tag började Linda känna en doft av just honung i lägenheten och sådär 30 sek innan jag identifierat den så blev det bara värre och värre och jag kände att jag bara blev superillamående. Jag var tvungen att gå och smörja in min hand med en hudkräm som luktade gott och sedan sitta med den nedanför näsan för att kunna vistas i lägenheten. Helt tokigt illamående blev jag, av just lukten av honung. Nu är det inte så att jag mår illa av honungslukt typ om man öppnar en burk, men det måste ha och göra med att den stektes.

Jag trodde verkligen att det skulle bli ett toabesäk där ett tag, men ja jag överlevde det också. Det får mig att tänka tillbaka på när jag var liten och jag kan minnas att mamma faktiskt har haft typ ljus som var gjorda av bivax och jag vet inte. Dom har aldrig varit min favorit dom där. Jag tror att jag inte alls tyckte om dem och att det faktiskt kan har varit lite samma sak att jag blev illamående av lukten. Jag ska höra om mamma vet något eller kommer ihåg något om den saken.

Det var i alla fall ingen höjdare för mig, så jag ber pojkarna så snällt att om det ska göras igen, snälla gör det när jag inte är i lägenheten eller så förvarna mig åtminstone.

Tack och god natt.

Inga kommentarer: