När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, januari 04, 2009

Träning.

Ja, då var de söndag. Idag steg jag upp kl 10 för att gå ner till gymmet och träna ett pass redan halv 11. Det blir då mitt andra pass och det var ett StramOppPuls vilket innebär att de första 30 min är det konditionsträning och de resterande 25 min så tränar man styrka, både bara med kroppen men även med lite hantlar. Och ja, jag vet inte om jag egentligen tycker att det är kul det där med hantlar och jag gruvade mig en del, jag menar jag har bara varit på gymmet en gång tidigare hur ska detta gå?

Jag hade varit taktiskt och valt att gul pass åtminstone eftersom att det är dom enklaste, sedan blir det blå, röda och vita. Blå är mer fart, då oftast spinning och röd då är det liksom liiite mer avancerat så man ska gärna ha gjort sakerna tidigare och de vita passen det är mer för kropp och själ alltså, pilats, yoga osv.

Så gult pass blev det, jag tänkte att det måste ju vara som ett bas pass på Friskis, det är väl bra att börja så när jag inte har tränat på typ över 1 månad, så då får man känna sig för lite. Dock så var det ju ett puls pass så det skulle ju vara lite jobbigare men, äh det funkar väl tänkte jag.

Alltså seriös, det borde vara olagligt att inte träna, speciellt inte på en hel månad. Efter 15 min in i konditionsdelen så var jag redo att gå hem och spy, dels för att jag körde igång så som jag brukar på friskis, när jag brukar träna 3, 4 pass i veckan och då faktiskt har tränat upp mig lite. Men den konditionen och den friska fläkten infann sig inte kan jag meddela. Jag tror att jag var nära att dö, så jobbigt var det, så jag sänker tempot avsevärt. Jag var helt klart beredd att gå hem efter konditionsdelen och se mig besegrad denna första gång och skulle komma tillbaka med ett jävlar anamma till nästa pass.

Men jag tog mig samtidigt inte därifrån utan härdade ut och nu i efterhand känns det så förbannat otroligt jävla skönt men jag kommer ha fett med träningsverk och jag har stretchat extra för att jag hoppas på att jag ska överleva dagen imorgon med barnen.

Så det blir verkligen fler gånger men jag ska göra en minnes anteckning med att ta med en vattenflaska och att inte ta i lika mycket från början och mjukstarta lite och öka eftersom. Jag hoppas det kommer gå fort innan jag är med i spelet igen.

Igår så var jag på ett magerygg pass på 30 min och även fast det också var gult så trodde jag ändå att det skulle vara lite mer "mjukstart" pass liksom, fast det var inte alls lika tufft som passet jag var på idag, och egentligen var det kanske inte heller ett tufft pass men det känns så när man inte har tränat på ett tag.

Jag tror att det här kommer att bli bra, vi ser ju som sagt gymmet från vårat fönster/balkong så jag menar man blir väl lite bortskämd! Och fint är det på gymmet också, jag fick höra av mange igår att man inte får träna utan tröja för att dom som är super tränade och biffiga och duktiga inte ska skrämma i väg och vanliga hederliga människor som inte är så säkra i oss själva, speciellt för mig på gymmet eftersom att jag i alla falla ungefär aldrig har tränat på ett.

Nu ska jag hoppas på att ICA har öppet idag och kanske gå dit och handla lite, jag är sugen på en fruktsallad, det vore väl gott. Nu, resten av dagen ska jag ta det lugnt och får jag ett cp ryck så kan jag ju gå och träna ett pass till. Men vi får se, jag borde ju kanske inte utmana ödet så här nu när man börjar om och tränar.

Kör försiktigt.

Inga kommentarer: