När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, januari 12, 2009

Nära döden-upplevelse.

Jag höll nästan på att dö igår kväll, jag trodde att jag var tvungen att köpa ny mobil för att min inte gick ladda. Så här var det, klockan var just eter 21 och jag låg i sängen och läste en bok när jag kommer på att jag måste ladda min telefon. Laddaren sitter i väggen alldeles brevid sängen så jag sträcker bara ner handen och ta upp kontakten och sticker in den. När den börjar ladda ska den pipa till men denna gång gjorde den inte det, så jag provar igen, igen, igen och igen. Det hände ingenting.

Nu får jag panik och tänker jäkla unge, men nästan. Det var nämligen så att på jobbet i fredags så var det ett av barnen som var flink (inte den norska betydelsen duktigt, utan "fingerfärdig") i fingrarna och snodde åt sig min telefon som jag hade i byxfickan men sedan tappade den direkt på golvet och bakluckan lossnade. Inte den där batteriet sitter, så som det brukar vara utan den övre där min kontakt sitter. Jag trodde nu att det hade hänt något och gått sönder.

Jag provade med att starta om den men den hjälpte som inte och efter en liten stund började jag fundera varför indikatorn för handsfree visade sig. Jo för att det var den kontakten jag satte in hela tiden. Jag hade tagit fel kontakt och tog den till lurarna i stället för laddaren. Så kan det gå, när man väl kommer på det så blir man lycklig, för jag behöver ju inte köpa ny telefon, än! :)

Inga kommentarer: