När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, januari 12, 2009

Rekord och förkylning.

Det här har aldrig hänt förr, detta känns nästan förbjudet. Kl 20.00 ganska precis, enligt min klocka som nog går 3 min sent smög jag mig in i lägenheten efter att ha varit på ICA en sväng. När jag kom till lägenheten så var dörren låst vilket bara händer när folk går och lägger sig så jag tänkte ju inte klampa in direkt och låta som en flock elefanter.

Och jo, det var mörkt överallt, grabbarna har gått och lagt sig. Det händer inte att jag är den som är uppe längst, inte med tanke på att Oskar är arbetslös, hallå? Men innan jag kilade iväg så såg vi en dokumentär och den sov sig Magnus igenom, i alla fall halva. Oskar somnade också till några gånger och Rene han hade lagt sig på sängen och läste, där han slumrade till lite. Jag var den enda som vad vaken alltså.

Mange vaknade dom gånger hans mobil ringde för tydligen fyller han år idag och konstigt nog så visste ingen det i denna lägenhet utom han. Ingen av dom han bor med och har bott med ett bra tag, då kommer frågan vad han fyller egentligen? Har jag helt fel eller blir han 28? Jag tror det har pratats om att han är 27, haha crazy. Jag är en lite plutt om man jämför med honom även fast han fysiskt sett är ett litet kompakt paket som väger mindre än mig. Eller det tror jag då.

Ja själva grejen, jag sitter nu här vid datorn i vardagsrummet och det har inte hänt att jag får sitta här själv, inte på en kväll. Men jag är oftast först upp på morgonen på helgen i alla fall, dom stiger upp lagom till när jag kommer hem från ett träningspass på sats.

Men inte lider jag av det inte. Nu ska jag ta vara på min lilla stund och njuta av att jag kan säga att jag var sist i säng, dock så tycker jag nästan att jag är den som har anledning att säga att det är jag som ska få lägga mig tidigt.

Jag tror att jag måste erkänna mig besegrad eller i alla fall förkyld. Innan resan hem över jul så blev jag lite snorig och var säker på att jag skulle åka på en förkylning eller magsjukan, men det kom aldrig. Så jag var ju tacksam för det, men nu verkar det komma. Jag kände antydningar i halsen igår kväll och imorse vaknade jag och det kändes som att jag aldrig skulle vilja prata mer i hela mitt liv. Det gjorde ont och kändes som ett rivjärn så bara av att andas försiktigt kändes det som att det skulle vara för mycket och orsaka världens hostattack.

På jobbet så är det ganska varmt, eller det blir det på eftermiddagen dels för att det är väldigt milt ute nu och för att vi inte själva kan ställa ner värmen i våran lokal Och då måste jag förklara att dagiset ligger i ett hus men att vi har som källarvångingen. Men på själva markplanet och resten av huset ja där bort det folk. Och då är det så att vi har en dörr som leder in till en trapp så man tar sig upp till ja där folk bor men den dörren har dom låst och det är där man reglerar värmen. SÅ förtillfället kan jag säga att värmen är med inställd på en temperatur för - 8 grader ute typ.

Så jag har känt mig väldigt varm stundvis men ja, det kan finnas en möjlighet att jag faktiskt har feber. Så nu tar jag det faktiskt lugnt, med lite choklad.

Så alla mina planer för dagen om min lilla utflykt som jag hade tänkt hinna med, den tar jag kanske imorgon istället. Om jag är piggare. Den utflykten är att jag ska ta en av gratis bussarna till IKEA efter jobbet. Jag ska dit och köpa en "klädhängare" kallar man det väl, en sån som man hänger på en dörr. Eftersom att jag bor i ett minimalt rum nu så har jag inte alls mycket yta att använda mig av och typ ingenstans att he grejer. Som hänga mina träningskläder eller badlakanet eller morgonrocken. Så ja den är helt perfekt, och jag ska gärna ha haft den igår om jag fick bestämma. Men eftersom att detta är Norge så var inte IKEA öppet då.

De andra planerna dom jag hade för dagen var att jag skulle ner på sats och cykla lite men ja eftersom att jag känner mig som jag gör så väljer jag att avvakta till imorgon. Och den sista planen som jag faktiskt inte har en anledning till var för jag inte gjort är att tvätta. Jag har faktiskt inte tvättat 1 endaste gång sedan jag kom till Norge, det tycker jag är bra gjort. Det talar kanske också en del för ur mycket grejer jag hade med mig men jag hade ju bara 1 resväska och en bag. Så jej för mitt lag. Ja, jag har absolut ingen anledning till att inte ha tvättat idag, det hade ju varit optimalt eftersom att jag inte skulle ut och göra något annat än att handla. Men nej, Linda är för lat. Sen kan jag inte med tvättmaskinen än heller, jag måste gå en kurs i det. Men och andra sidan så är det ju faktiskt så att pojkarna nu sover och dom skulle nog inte ha uppskattat om jag tvättade nu inte minst med tanke på att deras rum är vägg i vägg med toaletten där tvättmaskinen står. Så det får bli i morgon det också.

Det duger ju om jag bara hinner med 1 tvätt i alla fall.

Och en sak till som jag tänkte säga det är att jag tycker om grabbarna grus här väldigt mycket. Även fast det känns som att jag bor i en lägenhet med killar som knarkar och tar anabola med alla kosttillskott och piller, men så är det ju självklart inte. Men det första jag fick höra efter att Rene konstaterat att: Linda du ser inte så pigg ut idag, har barnen varit jävliga? Och jag svarar att jag nog troligtvis även fast jag inte vill erkänna så har jag nog blivit förkyld. Då kommer Oskar ingående i köket och säger direkt ta C-vitaminer det är faktiskt vetenskapligt bevisat att man blir friskare 20% snabbare än om man inte skulle tagit det. Här har du. Tack säger Linda då. Dom har verkligen allt på detta ställe och jag börjar mindre och mindre bli förvånad över att man faktiskt kan hitta allt möjligt här. Jag har i alla fall tagit C-vitamin, så jag hoppas på det bästa.

Så då vet ni det. Nu ska jag hoppa i säng tror jag, och läsa en bok. Det blev inget topprekord för mig inte även fast jag är uppe längst. Men jag vill hinna i säng och hoppas för gud skull att jag kommer sova gott i natt. Det har jag inte gjort de senaste nätterna så vi får väl se.

Inga kommentarer: