När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, januari 15, 2009

Norskt kort nu tack.

Ibland blir jag tokig på detta land. Eftersom att jag är sjuk så är enda gången jag går ut när jag går för att handla halstabletter och ibumetin. Och då börjar jag med att gå på ett apotek som då finns här på storo storsenter, jag tror det heter vitus apotek (sedan finns det ett annat som heter abpotek1) jag orienterar mig i alla fall fram till ibumetinen och tar den till kassan. Där drar jag mitt kort och så stod det något konstigt om att det inte funkade. Jag provar med chipet men då står det att jag ska dra kortet igen. Fast då frågar jag om dom tar utländska kort eftersom jag av tidigare erfarenhet har upptäckt att det inte är alla som gör det. Icket, det gjorde dom inte, BLÄ. Det skulle kosta mig 40 norska varav jag hade 38 i mynt, sug nu måste jag ändå gå och ta ut pengar vilket kostar mig 35 kr varje gång man gör ett uttag med mitt svenska kort utomlands. KUL, men i alla fall så går jag till ICA och handlar lite frukt och halstabletter (hör och häpna, ett packet fishermans kostar 11,50 på ICA men på apotekter kostade det HELA 24 norsk! Det är ju fasen hutlöst!) och så frågade jag i kassan om det är möjligt att ta ut pengar där. Visst vad det det, och jag känner triumfen, yes. Tills det inte fungerade eftersom jag inte hade ett norskt kort.

Det var ett jävla tjat om ett norskt kort. Jag väntar ju för fasen på att få mitt, det borde dyka upp när som helst!

Ja så lika fullt vad jag tvungen att ta ut pengar, suck men nu har jag i alla fall min jäkla ibumetin. Dessutom så var det en liten förpackning med 200mg tabletter.

Så snälla mitt norska kort kan du komma nångång?

Inga kommentarer: