När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, januari 16, 2009

Ja, så blir det!

Jag är hemma från jobbet idag också, nu när jag väl har varit så pass risigt som jag inte vill erkänna så känns det ändå skönt att inse att det inte är jordens undergång om jag är hemma 2 dagar och faktiskt bli frisk, nu har jag ju även hela helgen på mig. I natt har jag dessutom sovit mycket bättre så det är ju ett tecken på att det går åt rätt håll, dock äter jag fortfarande ibumetin och vågar inte att inte ta någon tablett, tänk om jag känner mig jättesjuk då? Nu, när jag faktiskt känner mig riktigt pigg när jag faktiskt knaprar tabletterna.

Ja i alla fall vad göra man då när man är hemma, i Norge? Jo, man stiger upp och äter frukost och ser en film med Oskar. Sedan kanske man ser en till film eller så sitter man vid datorn. Idag har jag suttit och knappat här och än en gång läst en massa om datorer eftersom jag tänker skaffa mig en egen sådan gärna så fort som möjligt. MEEEEN...

Då är det ju det här men Vista som finns på typ alla i dagsläget. Jag har mina krav att Photoshop ska fungera, jag ska kunna använda min ritbräda, det ska finnas bra med utrymme för bilder och så ska självklart internet fungera och HEEEELST av allt ska nätverket funka!

Och om man då är duktig innan man köper dator och faktiskt kollar omkring på internet och dessa saker funkar så ser man att Vista home premium inte ska vara så pjåkigt förutom att det är en massa människor som har haft problem med nätverket. Den ena datorn hittar inte den andra osv. Detta har jag och Simon redan erfarat en gång när vi lånade mamma och pappas bärbara och skulle ha den i kvartersgården för att spela lite musik. Men ja, den hade ju ingen musik på sig så då skulle vi koppla upp den på nätverket och flytta över de vi hade på dom andra datorerna. Ja inte gick det inte.

Så jag har fet ångest inför detta, tänk om det inte fungerar? Nu var detta också nästan 1 år sedan så man kanske kan hoppas att dom gjort något framsteg? Men ja i slutändan så tror jag att om jag tänker efter så kommer jag nog klara mig i alla fall. Om jag kan komma åt och styra htpc:n genom vnc så kan jag ju alltid se allt jag vill så då är det ju lugnt. Jag kan bara inte få sakerna att finnas på min egen dator och det kan jag nog leva med. Annars i värsta fall så blir det väl att installera XP själv sedan i slutändan men va fasen.

Nu får det vara nog! När jag väl får mitt norska kort så jag får tillgång till mitt konto så ska jag fasen köpa mig en dator, om det då är så att jag har fått min lön då också vill säga. Jag har ingen aning om vad jag får men jag hoppas i alla fall på runt 7000 och det kan jag leva med.

Ja men nu blir det så. Jag är less, jag vill kunna göra klart min distanskurs och fixa med bilder och greja på. Men dock så behöver man pengar till en massa annat också, men ja det ska funka. Nu blir det så här!

Inga kommentarer: