När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, januari 20, 2009

Molto trötter men gjort snögubbe iaf.

Jag hade tänkt skita i er idag och inte skriva något men samtidigt så kunde jag inte hålla händerna bort. Idag när jag vaknade trodde jag inte att det var sant, jag kände mig nog bokstavligt talat som en klubbad säl. Jag var SÅ fruktansvärt trött, jag kunde knappt hålla ögonen öppna och det värsta av allt var att jag ALDRIG blev pigg idag. Jag har varit lika trött hela dagen.

Tiden när barnen sov spenderade jag på golvet liggandes på den GIGANTISKA nallen som vi har, inlindad i en filt och blundandes med tanken att tänk så skönt det vore om jag somnade. Vilket jag inte är 100% säker på OM jag gjorde men det finns en möjlighet. Det finns en möjlighet att det hände ganska många gånger men av minsta lilla ljud så var jag vaken igen. Barnen sov ju trots allt och när dom vaknade är det bara att gå ut och hämta in dem från vagnarna. Lite måste man ha öronen på vakt.

Jag har även gjort en STOR snögubbe idag men barnen vad inte så hjälpsamma. En liten knatte han blev störtsur och slutade inte gnälla eller grina förrän jag höll i honom och då står jag där som ett fån och inte direkt kan hjälpa dom andra med något som att ta sig fram genom snön som räcker upp till armhålorna på dem.

Ja, sedan visade det sig att när vi gick in och skulle äta och vid närmare inspecktering av knatten så hade han feber. En feber som han stiga till över 39 grader innan mamma han komma, men tro mig det var rekord idag. Så snabb har varken mamma eller pappa till honom varit ever. Men stackarn, han såg också ut som en klubbad säl innan mamma kom.

Ja och självklart kastade jag mig över postboxen för att se om mitt kort kommit och är vi förvånad... NEJ.

Jag börjar verkligen bli smått less, men det största anledningen är för att jag vill spendera pengar. Jag vill veta hur mycket jag har fått i lön och sedan betala för mat och boende här, i alla fall för mina 2 första veckor och sen får vi se hur mycket pengar jag har kvar om dom kräver pengar för denna månad också eller om det är ok att jag betalar när jag får min lön för denna månad.

Sen så klart, en dator. Jag lider verkligen på detta ställe av att inte ha en egen dator. Ja som dom flesta kanske vet så får jag använda Oskars men jag känner mig mer som en pain in the ass varje gång jag måste säga något till honom som "du Oskar, ska de se ut så här?", "jag tror inte internet fungerar nu igen", "jag har inte gjort något speciellt jag lovar men det ska nog inte vara så", "kan du kolla på det här Oskar" osv. Jag har än inte orkat (läs: vågat) fråga honom om hjälp vad det gäller min nettbank eftersom att jag faktiskt än inte har lyckats logga in eftersom att det liksom inte funkar. Man måste ja java på datorn och det försökte jag då fixa eftersom att jag antog att det inte fanns eftersom att det inte funkade.

Det lyckades jag inte göra rätt heller och sedan så vid närmare inspecktering av datorn så inser jag att han kanske hade det, på något sätt men hur som helst så funkar det inte. Det känns som att detta gräver en grav inom mig pga hur frustrerande det är och att jag vill att det ska funka men samtidigt så, fan det är Oskars dator. Jag skulle kanske inte ha pillat lite på den redan från början och nu måste jag ju säga till honom. Kul, inte. Ja, hade det varit min egen dator hade jag bara rätt upp och ner sagt till Oskar, "Du, jag är sämst på det här med datorer och få saker att funka med olika program och jag tar mig inte in på min nettbank eftersom att jag inte har java, kan du fixa det när du har tid, om du har?" Då är det ju min dator som jag lämnar vid för våg liksom.

Nog fixar han det galant antar jag till och med, men det är just det där med min. Ja då vet ni det. Jag avvaktar med det här med kortet till i morgon och se om jag fått det då och har jag inte det vet jag inte riktigt vad jag tar mig till men då kommer jag definitivt att ringa till nordea och fråga vad som hände riktigt. Hur kan detta kort vara på vift eller är det bara dom som gett mig fel information och att jag ska hämta ut det någonstans? Ja vi får se, eller jag kanske ringar när jag är på jobbet i morgon. Vi får se hur det blir med den saken. Och om jag nu inte fått mitt kort i morgon så måste jag ju faktiskt skärpa mig och ge efter att fråga Oskar om det här med nettbanken så jag för tusan får se om jag fått pengar och vilken summa jag är ägare av. Jag drivs till vansinne av tanken att inte veta riktigt. Men jag skyller mig själv.

Nu ska jag hoppa i säng med tanke på hur trött jag var idag och hoppas på att det bara var något tillfälligt och var det inte det så, då är jag inte frisk. Vilket jag hoppas för brinnande livet att jag inte behöver erkänna, allt blir så mycket jobbigare då. Men det återstår för morgondagen att utvisa. Vi ses då.

Inga kommentarer: