När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, januari 19, 2009

Bank, än en gång.

Jo sen så måste jag ju klaga lite också, självklart! Jag ringde till Nordea idag eftersom att jag vill veta hur det går med mitt visa-kort riktigt. Var håller det hus? Ja, så tänkt var jag inte och självklart frågade kvinnan i luren om mitt kontonummer som jag verkligen inte kan och hade inte med mig. Ja, då ville hon veta mitt personnummer och självklart var jag SÅ nära att börja 8803... oj, nej klart det inte var mitt svenska hon ville ha. Det norska så klart, och inte kan jag det inte så skit. Ha ha, även fast jag gjorde ett tapper försök och sa några siffror så var jag en siffra kort och ja, då gick de inte.

Jag fick allt nöja mig med att vänta till jag kom hem och ringa då igen eftersom att dom skulle ha öppet ända till kl 20 idag. Och, ja det får jag väl leva med då. Och ja klart jag kommer om jag fått mitt kort när jag kommer hem och icket det. Så jag ringer igen och får prata med en man denna gång. Han tar mina uppgifter och koller runt lite, frågar om adress osv. Han konstaterar att dom faktiskt skickat ett kort och att det var den 14 jan, så jag borde ha fått det idag även om det varit helg. Så det jag kunde välja att göra var antingen att vänta och se om det dyker upp eller så kunde han spärra det kortet och skicka ett nytt.

Men om dom har skickat ett så tycker jag ju att det MÅSTE dyka upp då va. Så lite sådär småsur över att det inte går så fort som jag vill så är det bara att greppa verkligheten och jag bestämmer mig för att vänta tills i morgon innan jag ber dem skicka ett nytt, dock kommer det suga om jag verkligen får mitt kort typ dagen efter det.

Ja, och var för är jag så otålig då. Jo, jag ringde nämligen kontoret idag också för att höra mig för och vara säker om dom hade fått alla papperen de behövde och om jag har fått min lön redan nu eller om jag måste vänta tills jag får min nästa lön och får allt samtidigt så. Och nej så var inte fallet, det var insatt 8000 - 9000 kr på mitt konto, lite osäkert var hon sådär på rak arm men jag tackar och bockar eftersom att jag har fått veta det jag ville.

Yes, jag har pengar nu vill jag bara komma åt dem också. Dock, så kan jag inte fortfarande tro att jag verkligen har dessapengar förren jag ser dem själv på mitt konto men då måste jag ju komma åt internet banken. Och jag har faktiskt fått min lilla dosa nu, så det borde bara vara att tuta och köra, tycker jag. Men nej, jag har ett sånt där bank-ID och ja när jag ska logga in så måste jag alltså ha java på datorn och det verkar inte finnas på Oskars dator. Så jo jag provade faktiskt att ladda hem det och installera men funkade det? Svar nej, det gick inte alls så bra. Jag lyckades inte, så nu ska jag sura lite extra mycket och sedan faktiskt be Oskar om hjälp. Något som jag kanske borde ha gjort redan innan men han var på ICA och handlade så jag hoppades på att det skulle vara ok? Jag tror inte han kommer bli arg på mig hoppas jag, det är ju för att jag ska kunna logga in på min nettbank. Så snart kanske det funkar.

Ja då har jag ett mindre irriterande objekt avklarat. Kunna använda min nettbank och faktiskt SE mitt konto och dess pengar som existerar på det. Sådär nu har jag klagat tillräckligt. För att sedan "belöna" mig själv efter jag har ätit godis och nu när middagen är på G så tänkte jag faktiskt efter det gå ner till SATS och cykla lite, jag vet jag borde kanske vänta en dag till. Men jag märker ju nu om jag orkar eller inte och orkar jag inte så mycket. Tar jag det väldit lugnt och går hem igen, värre än så är det inte. Bättre det än att sitta på häcken och se hur mina surt spenderade pengar på SATS går upp i intet oanvända.

Ja, jag ska unna mig att träna lite, men ytterst lugnt så ja, var inte orolig. Puss

Inga kommentarer: