När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, januari 22, 2009

Min egna lilla pärla! :D

Ja, idag var vi nästan full styrka med barnen på jobbet och det gick bra men många av den var gnälliga efter att ha fått vara hemma och blivit ompysslade när de var sjuka. Då var det inte alls lika kul att komma tillbaka till dagiset där inte mamma och/eller pappa befinner sig. Men i slutändan så har dom haft jätte kul och fått springa av sig. Det har gått bra idag, men min snögubbe som jag byggde i förrgår eller när det nu var, den har tinat sönder och fallit ihop. Tack för den.

Och vet ni vad, eftersom att jag slutade kl 16 idag och banken har öppet till kl 17, gissa var jag gjorde ett besök. Jo, Nordea. Först så tillåt mig att bli påmind senare i livet att det faktiskt är JÄTTE mycket folk där den tiden, jag är väl inte ensam om att jobba 8-16 i detta land så det är nog fler som tar det tillfället i akt. Så jag spenderade i stort sett hela tiden att vänta och det kändes som en omöjlighet när jag klev in där och hade kö nummer 591 och den som vid den tiden hjälptes hade nummer 589. Kul? Nja, men vad kan jag göra, det är bara att bita ihop. Det visade sig sedan att andra inte hade gjort det och från 895 gick den direkt till mig 891 eftersom att alla mellan hade gått därifrån.

Väl där hade jag min lilla komihåglista som jag skrivit. Som bland annat bestod av, vad har jag egentligen för konto?, kan jag betala räkningar på nettbanken? kan jag få information om nettbanken? (eftersom att det är en ytterligare grej som jag INTE fått) osv. Vi kom fram till en hel massa saker men dock så kunde hon inte skynda på proceduren att få mitt visa-kort att dyka upp snabbare. Så om en vecka ska jag bege mig till banken än en gång för att hämta ut det, denna gång gör vi inte samma misstag och skickar kortet till mig utan det kommer direkt till banken så får jag hämta det där, det kan väl inte gå fel?

Ja, jag fick också veta att jag fått min lö, hela 8400 norska och det för att jag jobbat 2 veckor. Det är väl inte så jäkla pjåkigt? Jag tackar och tar emot ska ni veta. Men det enda hon egentligen kunde hjälpa mig med var att ta ut pengar åt mig så att jag kan använda mig av mina norska pengar även fast jag inte har mitt kort. Ja och hur mycket kommer jag behöva innan jag får mitt kort då? Ja inte vet väl jag?

Tänk om jag vill handla något, jag behöver snart ett nytt månadskort så jag kan åka t-bane och det är inte gratis ska ni veta. Så 2000 kr blev det för att vara på säkra sidan, det måste jag ju klara mig med innan jag får mitt kort. När jag nu har koll på mina pengar så har jag bestämt mig för vilken dator jag ska ha.

OCH TRO DET ELLER EJ MEN JAG HAR BESTÄLLT DEN OCKSÅ! Har jag en himla massa tur så kanske den anländer hit till Norge, Oslo, gunnar schjelderupsvei 11b redan i slutet av nästa vecka och det av den anledningen att Rene faktiskt är i Byske just nu. Han är hemma på sin lediga vecka och Linda har gjort så att hon har beställt datorn hem till mamma och pappa och har jag tur hinner den anlända innan Rene lämnar hemorten för att återvända hit till Oslo och då ska han få ta med sig den i farten. Så mina rara vänner nu håller vi tummarna för att dom som transporterar paket faktiskt göra vad dom ska och att den hinner komma upp inom 1-3 arbetsdagar som det ska ta. Är det så hinner vi nog med Rene så det vore toppen.

Annars får mamma och pappa skicka den hit till Oslo, det kommer svida lite säkert, jag kan inte tänka mig att det är så billigt att skicka men det är och andra sidan en investering. Och denna är investeringen.

Jag är så lycklig, dock vet jag att jag kommer bli hjärtekrossad om vi inte hinner med Rene men det är något vi får ta då i stället. Nu, undertiden kan jag fortsätta att fokusera på att sura över mitt kort.

Jaja, så kan det gå men snart har jag mig en egen pärla ;)

Edit: Simon påpekade att jag antagligen hade skrivit fel här och visst det har jag, det ska inte var att den som fick hjälp vid tillfället jag kom var 589 utan 579 och självklart ska det senare stå 585 i stället för 895 och ej heller 891 utan självklart 591. Haha jag var lite slut i huvudet när jag skrev ser jag nu när jag kollar efter vad jag skrev riktigt. Ja men jag hoppas ni fattar, tokigt blev det.

Inga kommentarer: