När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, januari 17, 2009

IKEA!

Idag har jag inte tagit något piller och jag har varit utanför lägenheten, det är ju toppen. Jag bestämde mig för att en gång för alla att ta mig till IKEA, med gratisbussarna som går från sentrum.(Jag tänkte bara lägga till att jag vet att centrum stavas med c på svenska men det stavas med s på norska och eftersom att jag är i Norge så blir det så, även fast jag är dålig på att stava men inte SÅ dålig.) Ja och det som är ännu bättre är att vi har 2 st IKEA att välja mellan här i Oslo så det var bara att sätta sig på första bästa buss.

Ok, visst IKEA jag vet att jag vill ha ungefär allt som finns där men nu är det bara så att det funkar inte, inte än i alla fall. Jag måste jobba lite mer först bara. Ja så jag gickväldigt fort, tittade väldigt lite eftersom att jag inte vill få några ideer. Så jag tog de 2 grejerna som jag skulle ha och så for ja, nästan i alla fall. Jag var lite för snabb så jag var tvungen att vänta i 30 min på bussen innan jag kunde fara igen.

Så då satte jag mig där på en soffa och väntade med en mycket trevlig kvinna. Vi satt och pratade lite och det var jätte kul och trevligt. Super verkligen och helt ärligt ett leende på läpparna är mycket. För jag kan garantera att hon inte skulle ha sagt något om det inte var för att jag faktiskt log åt henne innan jag satt mig på soffan.

Så hela min dag gick lite i ett leende efter det. Ja, sen så gick jag inte på en expertbutik, kollade lite på datorer bara för att klämma och känna lite. Sedan for jag hem, lämnade grejerna och gick sedan till Storo för att handla frukt och ätbara saker. När jag kommer ut därifrån så stannar en kvinna mig och frågar var hon är. För som hon själv sa var hon HELT lost. Hon skulle till Storo t-banestation men där hon stod nu var det mycket närmare Nydalen eftersom att man praktiskt taget kunde se den därifrån. Men hon var riktigt rolig faktiskt när hon kunde länga ur sig saker som " hu fan kunde jag har gått så fel" (observera att hon var norsk men jag skriver på svenska kan inte ordagrant vad hon sa och speciellt inte på norska). Hon svor sådär hyfsat mycket eller mycket för att stå och prata med en spritt srpångande främling. Men kul var det.

Sedan så har jag faktiskt inte gjort så mycket mer av min dag, men jag är nöjd ja! :)

Nu hoppas jag att min sötsak ha kul ikväll eftersom att han har en liten hel då fest, så you go men som sagt. Kommer du hem och har drunkant då blir jag jävligt förbannad. Och jo, jag har knappt nämnt det att Simon ska komma eller att det nu är bestämt. Han flyger ner den 26 jan. Så då kommer han äntligen hit. Det ska bli super!

Kör försiktigt alla och simma lugnt.

Inga kommentarer: