När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, januari 10, 2009

Bookcrossing.com

Eftersom att jag har varit dator fri några dagar nu så tar jag igen mig lite och läser massa bloggar nu och har nyligen hittat en ny och spännande blogg att läsa och där jag alldeles nyss läste ett inlägg om denna sida på internet.

Det är ett sätt att återanvända böcker, över hela världen. Har man böcker som man läst och som man inte vill behålla (alltså att dom ligger och skräpar) då går detta ut på att man ska lämna denna boken ute i staden någonstans där någon annan kan hitta boken och ta hem den och läsa för att sedan lämna ut den igen. Jätte kul tycker jag att det låter och det är verkligen något jag är sugen på att testa. Jag kollade om det fanns några böcker ute i Skellefteå, tyvärr inte men det finns ganska många i Oslo. Men då är dom ju och andra sidan på norska så vi får se hur jag göra.

Och när man har "lämnat" en bok så ska man skriva in det på hemsidan och kan då säga exakt var eller till exempel på en buss eller på teatern osv. När man väl hittat en bok så går man in på sidan och registrerar att man hittat den.

En jätte kul ide, och anledningen till att jag skriver detta inlägg är mestadels för att påminna mig själv om det, eftersom att jag sitter vi Oskars dator vill jag inte spara bokmärken osv. så då löser ja det genom att länka här i stället.

Gå ut och lämna böcker nu hörrni!

Inga kommentarer: