När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, januari 07, 2009

Besök och glittrigt shampo.

Jag vet aldrig som jag har varit så trött någon gång när jag vaknade i morse. 2 nätter innan denna så har jag sovit ganska kasst. Jag har inte kunnat somna direkt även fast jag varit jätte trött och jag har vakant ofta och tycker att det ha varit för varmt osv. Det tar en liten stund för mig innan jag har sovit in mig, jag saknar mina goa säng där hemma som är SUPER skön.

Det jag tänkte säga var att jag var trött under dagen igår, Nette var snällast av alla och lät mig sluta tidigare och då räknade som att jag tog ut min rast då, anledningen var för att Maria var här i Oslo och shoppade så självklart ville jag träffa henne. Hon bor för tillfället här i Norge på något fjäll och jobbar och hon hade med sig en kamrat. Kul att se nya människor.

När jag slutade joinade jag dem på Oslo by och sedan fot vi till lägenheten där jag bor och så handlade vi mat som vi tillagade och åt. Sedan var det dags för dem att bege sig eftersom att resan tar runt 4 timmar, synd om dem och dessutom så var det Maria som fick köra hela vägen eftersom Karro inte hade körkort.

När dom farit hämtade jag andan lite för att samla ihop kraft för att gå äääääända ner till gymmet och köra ett pilates pass. Och när det var över kom jag hem, duschade och eftersom att Linda har varit duktigt och glömt hårfönen så väntade jag en liten stund så håret fick torka lite innan jag gick och la mig. Klockan var då runt 22 snåret. Jag har nog aldrig sovit så gott som jag gjorde i natt i en säng som inte är den älskade som står hemma i Skellefteå Gud så skönt men som sagt, jag var grymt trött ändå när jag vakande.

Varje dag lär man sig något nytt också och nu den senaste tiden när jag är i en ny stad får jag också många aha-upplevelser, dock så har inte alla med den nya staden att göra. Men en sådan som jag kommer ihåg just nu är att mitt shampo är glittrigt. Det har jag ALDRIG sett tidigare och då har jag använt samma i ca 1 år. Där ser man.

Jo, pilates passet hade jag också tänkt nämna mer. Det var inte som det var när jag tränade i Bureå. Jag tyckte på ett sätt att det faktiskt kändes lite B-igt här men jag vet inte riktigt. Alltså jag saknar verkligen Hannele i gympasalen i Bureå. Hon är himla duktigt, proffsig, hon kan det hon gör och hon har bra variation. Men, ja det var inte samma sak här. Det var ungefär ingen övning som jag har gjort tidigare och jag tycker att Hanneles pass är bättre. Hon leder dom bättre när det gäller hur man ska andas och liksom hur man "delar upp" masset och övningarna Men alltså, det var väl inte dåligt här bara för att jag tycker det är bättre hemma. Men ja, nu var det ju ett bra tag sedan jag tränade just pilates, men jag har ju tränat likande. Jag kommer vänja mig. Jag kan ju alltid välja vilket passa jag vill gå på och behöver inte alls välja pilates om jag inte vill.

Ikväll ska jag lägga mig tidigt, jag vill sova. Vi får se hur dagen bli i morgon, Nette ska vara ledig så jag kanske måste jobba en halvtimme extra så jag kanske får övertid till och med. De ni, för antagligen så måste jag stänga dagiset eftersom att det bara är jag som har nyckel då, öppna det gör jag redan det är min vecka för det nu. Men jag gruvar mig lite för att nu ska jag kunna styra upp allting själv, hur kommer det gå? Det känns som att jag kommer glömma att barnen ska ha mat och hon som ska jobba i stället för Nette, det är min "chef", alltså förskoleläraren som jag bara träffat 1 gång. Så vi får se hur det går... Men det ska nog gå bra.

Som sagt sova tidigt, ja tack.

Ps. Jo jag var på banken idag, på fredag ska jag tillbaka dit och skriva på alla papper sen är det som klart, då behöver jag bara vänta på mitt norska kort sen. Ds.

Inga kommentarer: