När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, december 05, 2008

Oslo.

Hej alla människor, jag har nu just pratat med denna kvinna från Norge och hon lovade mig iprincip detta jobb. Hon vill hur som helst att jag ska komma ner och jobba nu i december, så på måndag kl 9.00 ska jag vara på dagiset som ligger på Holmenkollen. Så mitt tåg går på söndag 00.02 från Bastuträsk, jag ska bara fråga Simon så att det verkligen är ok innan jag bokar biljetten, men det hoppas jag. Det kommer bli så att jag bor hos Oskar till en början, och nu kan jag säga att jag börjar bli något nervös, hur ska det här gå?

På måndag kommer jag träffa denna Tone och så blir det som en intervju och så skriv det papper. Och hon sa att så länge det känns bra när vi träffas så kommer jag få jobbet. Detta innebär också att dagist är stängt över jul och att jag kan komma hem, dock så blir man inte ledig förrän på julafton den 24 men hon sa att vi kanske kan fixa på något sätt att jag kan få fara hem den 23, så vi håller tummarna! Sedan blir jag ledig till den 2 januari som förövrigt är en fredag och då dom ska ha en arbetsplats träff men som hon sa på någotsätt att dom brukar fixa så man kan få vara ledig så har jag riktigt tur så kan ja få mig en extre helg här hemma.

Jag tycker det låter toppen men, samtidigt känns det lite hemskt att fara eftersom att Simon inte hänger med än. Men det kommer lösa sig! Jag skriver mer sen när jag har tid, men planen är alltså Oslo på söndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud så spännande!! Jag ska hålla alla mina tummar för att det går bra för dig! Och jag är bara fyra timmar från Oslo så jag kommer garanterat och hälsar på dig i vinter! Bara så du vet ;)