När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, december 13, 2008

Oslo by.

Så idag blev min första lediga dag här i Oslo och vad gjorde Linda då. Jo gick på upptäcksfärd. Jag gjorde nämligen Oslo osäkert med att kika in var man kunde shoppa loss. Nu har jag väl kanske missat en del ställen men alltså SÅ mycket fanns det ju inte, eller jag förtod väl inte centrum heller men det kommer väl. Jag får utforska mer sen, men jag fick mig en helt ok promenad. Och jag kan väl inte komma hem tomhämt, eller?

Det tycker jag väl inte riktigt så klart att jag handlade nånting och jag ska börja med att säga att det inte alls blev så farligt dyrt, BARA 280 norska (avrundat uppåt). Så vad handlade Linda jo 2 hela saker. Ett par jeans som är lite puffsiga och jättemysiga från vero moda (klart jag ska handla på affärer som finns i Skellefteå även när jag är i Oslo) och sedan en tweed tröja/munk från bik bok. Byxorna var det halva priset på och tröjan skulle egentligen kostat 399 men var nersat till 79. Det var inte fy skam för dom pengarna inte :) så jag är riktigt nöjd! (Ni får nöja er med att se på denna bild tagen med mobilen så kvallan är inte den bästa, mina andra kameror är båda i Skellefteå)

Nu ska jag läsa lite bok eller kanske se någonting spännande på tv, kanske äta något onyttigt antingen nötter (alltså inte naturella) eller kanske till och med lite chruncy müsli. Det är faktiskt gott :) och det får jag äta för mig själv om jag vill. Så det så!

Ni får gärna skriva en rad och säga vad som händer där hemma, det är jag lika nyfiken på att få höra så som ni kan vara nyfikna på att få höra vad som händer här borta. Kör försiktigt och simma lugnt nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman! Du verkar ha det bara fint :) Här händer det inte så mycket har gjort klart tentorna inför julen så nu är det bara lugn och ro :D Hur är jobbet? Är de snälla med dig? Det snöar en massa här, det är enda klagomålet! Sköt om dig! Kram Syrran