När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, december 03, 2008

Bilder bilder och mera bilder.

Hej hopp :)

Nu är jag här igen, efter att jag skrev igår så käkade jag och sedan så tittade jag ungefär heeeeela efterlunchen på om det finns några lägenheter i Oslo. Och visst gör det de, många är otroligt fina och många skulle kunna klassas som en mer dröm lägenhet men då kostar dom ju där efter. Jag hittade en väldigt fin med stora ytor så att vi faktiskt skulle kunna rymma sängen, soffan och köksbordet för 7000 norska i månaden, + då el och sådär och det är inte fy skam. Då var det med ett kök med öppen planlösning till vardagsrummet och sedan ett sovrum. Annars så går dom på mins runt 8000 norska och fortfarande inte allt ingår. För där runt 9000 norska kan man få en med mycket bra läge och en som är så där super fin och ny renoverad men ja, vem vill lägga ut så mycket pengar på hyra?

Det återstår att se hur det blir med sen saken, man kan ju inte skaffa en lägenhet om man inte har ett jobb så jobb först.

Idag har jag sepnderat i princip hela dagen med att hålla på och pilla på med bilder, jag har fixat till massa från i helgen då det var match och nu ska jag faktiskt vara så jäkla lat att jag ska länka till ett album på pixbox där jag lagt upp bilderna. Gå in här, MEN denna pixbox är inget jag direkt använder utan den finns bara där för att andra från klubben ska få tillgång till bilder som jag tar på tex tävlingar och träningar. Så där är det mest bara actionbilder, för mina kreativa bilder så kommer dom stanna innanför min bloggs ramar. Det är ju om ni är nyfikna på att se något från helgens bravader och ni kan ha i åtanke att jag har varit partisk och bara lagt upp där det ser ut som att killarna från klubben äger även om det inte alltid var så. Dock så har jag 2 undantag på Simon, men eftersom att han gick 2 matcher fanns det så många bilder att välja på från han så han får leva med att se lite mosad ut.

Jo, och igår så fyllde ju mon bror år som sagt och då hade jag ju beställt några julklappar och en present till honom som då hade kommit igår. Så snabbt som attan efter kl 16 hämtade jag ut det och slog in det för att vi sedan skulle gå heeeeela vägen till anderstorp. Problemet var bara att när vi då var frame och Patrik öppnar sin present så var det inte rätt. Jag hade beställt en almanacka med pin-upor på och det dom då hade skickat var en konstigt en men bara en jäkla massa prylar på. Inte tänkte väl jag på att kolla att det blev rätt, jag kollade bara så att jag tog rätt grej alltså almanackan och slog in den. Så alltså jag kollade så det stod typ 2009 vilket det gjorde. Så det blev ju som ett fett magplask.

Det var inte jag som hade gjort fel utan dom har helt enkelt skickat mig fel almanacka. Så då mailade jag i morse men än vad jag vet så har dom inte svarat så vi får se vad som händer med den saken. Men jag kan säga att den jag fick inte var så speciellt vacker/underhållande, jag skulle inte direkt vilja ha den. Men det är inte mitt fel att dom inte kan skicka rätt.

Nu snart ska jag ta och börja förbereda maten, hör och häpna så blir det fisk! Men torsk är faktiskt ganska gott. Så det var väl vad jag hade och säga just nu. Det blev ännu ett inlägg utan nå roliga biler, eller jag borde kanske skaka fram någon. Sådär, lussekatter och julmust är goa grejer!

Inga kommentarer: