När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, november 09, 2008

Utmaning.

Det är ju så att jag har blivit utmanad av Anette och egentligen så tycker jag att utmaningar av alla dess slag som cirkulerar ute på internet bara är en massa trams men i denna hade jag all kontroll i världen och jag kan skriva vad jag vill. Så jag väljer att göra den för att ni andra kanske lär er något nytt om mig. Så, så här lyder utmaningen.

Regler:
Sätt in dessa regler och länka gärna till den som utmanat dig. Berätta 8 saker om dig själv både alldagliga och knäppa. Utmana 8 st i slutet av inlägget genom att skriva deras namn och länka till dom. Låt dom också få veta att dom är utmanade!

1.
Jag har aldrig rökt en enda cigarett i hela mitt liv ej heller snusat en enda snus, vilket jag är stolt över!

2.
Jag kommer från urskogen utanför Bureå och när jag var liten så hade vi grisar, som jag älskade att "leka med". Vilket innebär mata, tills den dagen då en gris blev lite arg på mig när jag retades med mat och den bet mig i benet. Jag fick inget sår bara "bucklor" i benet.

3.
Jag har ytterst dålig karaktär och kan aldrig bara ta en godis, ett chips, en kaka osv. flera är ett måste. Och vet jag att vi har godsaker hemma så kan jag oftast inte låta bli dem heller.

4.
Jag blir helt otroligt grinig om jag inte får sova ca 7-8 timmar per natt. Det funkar väl en eller två nätter att sova mindre men mer än så då finns det ingen som vill vara i min närhet.

5.
Jag älskar att göra roliga saker och hitta på spännande grejer, men oftast så brukar jag vänta på att det ska "hända" i stället för att faktiskt hitta på något.

6.
Jag kan vara fruktansvärt envis och bestämd vilket jag lurade mina dagisfröknar om i många år när jag var liten. "Varje gång när far kom och hämtade Linda på dagis så frågade han om Linda hade varit samma odjur här på dagis som hemma. Han fick samma svar gång efter gång, nej men o inte Linda inte, hon är ju så snäll! Tills den dagen då Linda hade bestämt sig för något och fröknarna tänkte något helt annat. Det passade inte Lindas beslut och i ren vrede så skrek Linda ut över sig och tjurade resterande av dagen (minst några timmar) i kuddrummet och kom inte ut förrän Linda skulle fara hem. Den dagen så hann inte far fråga om odjuret utan fröknarna sa bara, nu förstår vi vad du menar".

7.
Mitt hår är (egentligen) lockigt och jag hatar det för att jag tycker att mitt självfall är så fruktansvärt. Om man har försökt att fixa till det och går ut och det är bara en liten uns av fukt i luften så frissar det ihop sig och spretar åt alla möjliga håll och kanter. Eller det är oavsett om man fixat till håret eller inte.

8.
Jag älskar glass och jag skulle kunna resa tillbaka till Rom för att i första hand få äta den egen/hemma gjorda glassen på en gelateria där. Underbart god är den!

Då måste jag utmana någon också men problemet är väl att det finns många att utmana men nästan ingen som faktiskt har någonstans att skriva sin utmaningen så det får helt enkelt bli, Maria, Anna och Sofie om du nu läser detta.

Done!

Inga kommentarer: