När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, november 09, 2008

Pilates, de är bra grejer de.

Haha ni kan inte gissa vad jag just har gjort, jag vet att jag är helt knäpp. Det händer ju alltid någon gång att man får se lite tv-shop reklam och för ett tag sedan, snarare några år sedan så var det hur mycket som helst om Pilates. Och jag har ju faktiskt tränat pilates i Bureå och det är jätte skoj, jätte bra för kroppen. Det trimmar musklerna nå fruktansvärt alltså, men sen skulle man gärna behöva va lite smidig och inte som jag lika smidig som ett kylskåp. Hur som helst så har jag ändå funderat på dom där pilates dvd:erna.

Hur ser dom ut, funkar det och skulle man använda dem, men jag har aldrig varit så dum att jag köpt dem. Det skulle inte falla mig in. Men sedan för någon dag sedan läste jag i en blogg om att någon hade skaffat en yoga-dvd och skulle bränna ut den. Då kom jag ju på det, hur dum har man inte varit. Dom där pilates-dvd:erna har ju säkert funnits att få tag i på internet hur länge som helst så vad göra Linda. Jo hon söker och hittar. Så nu har jag dom faktiskt på datorn, men jag tänkte väl aldrig egentligen använda dem eller? Det var liksom bara en sån där tanke, bra och ha grej. Men idag tänkte jag iaf kika på hur det såg ut på en sån där dvd. Men i slutändan innan tanten hade hunnit prata klart i sin inledning så hade Linda hunnit byta om och tagit fram sin matta och var redo för ett pass.

Så jo Linda har tränat pilates hemma på vardagsrumsgolvet. Sweet, alltså jag måste verkligen bli mer rörlig igen känner jag. Jag måste börja sträcka ut mina benmuskler. Men jo det har jag gjort och helt ärligt så kan jag tänka mig att göra detta några gånger i veckan faktiskt. Det var 4 olika dvd:er så man kan ju variera sig.

Nu tänkte jag bara säga att Simon ska hålla på att bygga om datorerna och trjollra på så några bilder orkar jag inte fixa med nu, men utmaningen kommer upp. Jag tänkte bara skriva det i ett enskilt inlägg för tydlighetens skull.

Inga kommentarer: