När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, november 27, 2008

Obehagligt, eller?

Jag har just upptäckt en grej som jag tycker är ytterst obehagligt, att jag är rädd för fiskar det är väl inget nytt. Jag har jättesvårt för att simma och inte plaska väldigt mycket när jag är och badar på nya ställen för jag tror alltid att det ska komma en gädda och bita mig i tån. Men nu sitter jag på fotosidan (en sida på internet för fotografer så väl amatörer som professionella och jag har just skaffat mig en användare där) där dom har olika bildpooler som dom kallar det. Poolerna är indelade efter olika kategorier som bildkritik och intresse osv. Och går man då in på intresse kommer det upp en jäkla massa olika pooler som man kan kolla i.

Eftersom att jag har så mycket att göra på dagarna så måste jag ju fördriva dem på nått sätt och idag så kollade jag in lite olika och nu har jag just suttit och tittat i poolen Undervattensbilder. Det var rå coolt att se när folk tagit bilder på hajar, dom är jag inte rädd för. Men går man vidare och kollar in olika användare som tagit bilder under vatten så finns det ju massa olika bilder med massa olika motiv. Som fiskar, konstiga fiskar, bläckfiskar, maneter, kräftor, grodor.

Jag tycker att dessa bilder ser väldigt levande ut om man jämför med andra bilder som man kan se i tidningar eller annan stans på typ internet. Helt seriöst jag blir rädd när jag ser en del av bilderna som någon tagit. Det är fasen riktigt obehagligt verkligen, efter detta så kommer fiskarna hemsöka mig i mina drömmar, det vet jag. Men jag kan samtidigt inte sluta titta på bilderna för dom är helt grymma!

Nu vet jag att det är väldigt fult att sno bilder så jag länkar till den för att inte vara dum med ägaren, men allvarligt jag får mardrömmar av denna. Det kan ha att göra med att någon (typ Simon) har pratat något om att den typ superdödligast/giftigaste fisken som finns ser konstig ut med massa fenor i olika färger med ränder och grejer. Så det kom jag osökt och tänka på när jag såg denna firren. Skulle jag möta denna när jag var ute och simmade skulle jag dö på fäcken det är ett som är säkert! Utan att den ens hade försökt att döda mig, bara se den skulle vara nog för att jag skulle trilla av pinnen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha eller hur, vem vet när den dör nästa gång?! kanske när jag verkligen behöver den! dessutom hann jag ju ställa in mig på att jag skulle få köpa mig en ny fin mobil, jag var ju peppad!
jag håller i alla fall fullständigt med dig om fiskar, bland det äckligaste som finns, både dom som är ute i det "fria" och dom i akvarier!!

Unknown sa...

Ja, usch vilka läskiga bilder! Och fisken du länkar till; är inte det en sån där suchifisk som de ibland (på film) har i akvarium på restauranger och som är lite som rysk roulette att beställa. Skär de upp den fel så dör du helt enkelt :P Vet att det finns ett Simpsons-avsnitt som berör detta.
Nåväl; jag håller med dig, fiskar är läskiga även om jag tror att det djupa vattnet skrämmer mig mer.