När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, november 27, 2008

Julklappar avklarade.

Nu har jag fått lite ur världen i alla fall, jag har beställt några julklappar och är väl egentligen ungefär klar, det blir riktigt budget i år alltså. Men det är bara att finna sig i det och det får alla andra göra också. Men jag är som nöjd för det känns som att jag har i alla fall hittat bra julklappar till mamma och pappa. Patrik han är ju jobbigast av alla eftersom att han fyller år också men det har jag också kirrat nu, hoppas jag. Bara han inte är så kräsen så blir det nog bra. Simon, han är jag ännu tråkigare med, han vet redan vad han ska få.

Hur som helst så var jag ute på en sida som Maria hade länkat på i sin blogg så då var jag ju bara tvungen att kika och det är där som jag gjort min beställning. Nu tvistar jag dock mellan mig själv, ska jag också länka och så kan folk kolla på hemsidan och kanske lita ut vad jag köpt eller ska jag inte länka för att låta det förbli lite av ett mysterium. Jag tror jag avvaktar. Det jag egentligen hade tänkt säga var att dom hade väldigt mycket av allt och vissa saker var mer intressanta än andra. Även fast jag anser att jag växt ifrån kiss- och bajshumorn så kunde jag inte låta bli att flina när jag såg dessa två nyckelringar, helt ärligt så tycke jag dom var lite söta. För den som inte förstår så föreställer dom kiss den första och bajs den andra.


Sedan så hittade jag något som jag skulle kunna se som min blivande tvättkorg, när jag väl bor i en lägenhet där jag vet att jag kommer spendera några år och att jag faktiskt känner att jag har råd. Den var skit snygg och ja, dyr där efter också, men ändå. Förstå så mycket roligare det känns om saker är snygga även om det egentligen är alldagliga saker som tvättkorg.

Jag tänkte avsluta med en liten tanke till Simon, stackarn som försov sig i morse och det var väl inte direkt det bästa som kunde hända. Dels för att han nu ska gå match på söndag och jag antar att det inte är så peppande att försova sig idag när han praktiskt taget bara hinner hem och äta efter jobbet för att sedan fara och träna och efter sitt eget träningspass ska han träna nybörjarna så han är inte hemma förrän cirkus vid 23 tiden. När han egentligen kanske skulle behöva få vara hemma och vila upp sig efter sin träning, but that's life. Matchen är ju trots allt på lördag men vi beger oss redan till Umeå på fredag. Hur som helst, tänker på sötnosen.

Inga kommentarer: