När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, november 13, 2008

Jobb, kom igen nu.

En dag som alla andra? Självklart vaknar jag och är dötrött och tänker idag kommer jag inte göra något vettigt, som det känts att andra dagar de senaste 2 veckorna nu. Jag har helt tappat suget för allt vad mina morgonpromenader heter Möjligtvis kan det ju ha och göra med att det är mörkt ute på morgonen nu och snäppet kallare än när jag började med denna aktivitet. Så då drar jag mig oftast och så blir det inget mer av den saken, men jag tänker alltid, jag kan ju gå en sväng på dagen. Men allvarligt talat hur ofta blir det av?

Det har varit lite si och så med min träning på Friskis också men nu har jag faktiskt lagt ner lite energi på att få ihop bilder till min examinations uppgift och då är det ju bara att finna sig i att andra jobbar och då har de bara tid på kvällen. Men nu ikväll ska jag baske mig ta mig iväg till Anna-Carins pass. Det är alltid superkul men jag kommer storkna totalt, fast bättre än ingenting.

Nu sitter jag i alla fall och försöker knåpa ihop ett personligt brev till ett jobb i Norge på ett dagis. Helt ärligt så vore det super kul att få jobba med barn. Det är en heltid och då dagtid, dock så antar jag att det är ett vik eftersom att det bara är ledigt mellan 2009-01-05 till 2010-07-01 men det ska nog gå bra ändå om jag skulle få det. Dels för att det då slutar första juli och då är det ju sommar så då kan man nog få chans till ett bra jobb, men det är ju förståss om jag får jobbet först och det har jag ju ingen aning om men det vore kul.

Nu ska jag i alla fall skriva klart det, sedan ska jag söka efter fler jobb att söka, skriva andra personliga brev och greja på sedan skriva upp telefonnummer till alla kontaktpersonerna och ringa dem och sedan skicka iväg allting, bara för att vara säker så jag får med allt som de vill ha. Så nog har jag lite saker att göra. Men det vore bara så mycket skönare om bara ett jobb skulle kunna komma till mig!

Inga kommentarer: