När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, november 11, 2008

Fast det var väl ingen nyhet?

Alltså hej, nu har jag gjort en liten bloggrunda bland dem jag brukar läsa och vad fanns det för länk i en, jo till aftonbladet där det står om hur någon vid namn Mats-Eric Nilsson har skrivit en bok som heter Äkta vara. Den handlar om vad egentligen alla varor i matvarubutikerna innehåller. Aftonbladet gjorde även ett test med honom där han skulle få fylla 2 olika korgar med mat, en med bra mat och en med dålig och tydligen så var den med dålig mat enklare att fylla. Så som med svarta oliver som inte alls är svarta från början, odlad lax som man vill ska vara rosa men egentligen är grå och därför färgas så att folk tror och ska fatta att det är lax de köper, för vem kan köpa grå lax liksom? Eller? Ja listan fortsätts i denna artikel och jag blir genast bara irriterad.

Fan vad folk är idioter ibland, var det bättre förr? När man åtminstone kunde äta RIKTIG mat. Jag blev hur som helst intresserad av denna bok och kommer nog förmodligen införskaffa den dels för att jag inte vill äta en massa tjoller och dels för att jag vill veta vad man egentligen kan äta. Det var dock inget som dom direkt tog upp, bara det man inte kan äta, så bring it.

Nog om detta, jag har varit till Yttervik en sväng idag, det var skoj. Vi gosade med massa hundar och så tog vi lite kort, nu är jag lite närmare att införskaffat alla bilderna som jag vill ha. Och igår kväll så satt jag på Internet och kollade om lägenheter i Oslo, alltså det varkar finnas en hel del faktiskt, då är bara fråga hur svåra dom är att få tag i och många lovande fanns det. Då beror det bara på om det blir bara jag och Simon eller om Dennis och Jimmy följer med eller om det blir Johan och Jessica. För mig spelar det ingen roll, bara jag får ta mig dit snart. Jag är grymt taggad, jag vill ha jobb och lägenhet sen ska bara pengarna flöda, både in och sen ut igen.

Nu som avslutning, jo Maria dom duger men jag kan inte fara till Norge bara för att ta ett kort på dem, då får jag nöja mig med det som finns här i närheten.

Inga kommentarer: