När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, oktober 16, 2008

Världen är inte rättvis.

Just det och en sak till, jag blir så jävla förbannad. Små barn läs inte det här. Alltså det hade ju liksom varit kul och ha ett jobb att gå till och få jobba. Göra rätt för sig och tjäna pengar MEN när jag nu får höra hur det ibland går till blir jag bara jävligt förbannad!

Simon jobbade ju på Alimak först i något år eller två och sedan började han jobbar på Elof, där han nu borde ha jobbat ett år eller i dom trakterna i alla fall om inte mitt min helt förråder mig. Han fick då börja med att göra lärlingstid eftersom att han varit industrielektriker på Alimak som egentligen inte räknas in på lärlingstid. Men folk var snälla och han gjorde väl bara några månader som lärling. Vad saken gäller var ju att han fick ju inte sådär super hög lön när han började på Elof men har väl gått upp en del också. Än låter det väl inte helt fel och i dagsläget ser det ut som att Simon får ut runt 17 000 kr före skatt, vilket kanske inte är så mycket i slutändan.

Nu har då Elof anställt fler personer och nu ska jag inte hänga ut några utan dom går under benämningar X x 3 (alltså X gånger 3) eftersom att det är 3 st personer det handlar dom. Alla dessa 3 personer fick gå in med en ingångslön på 20 500 kr och VISSA av dom har inte ens gjort lärlingstiden klart än.

Är världen rättvis? Även fast Simon har påpekat detta för högsta höns så fick han till svar att detta skulle kollas upp och om det var något orättvist som skett så skulle Simon ersättas. Vad har hänt, jo Simon fick 500 kr i löneförhöjning. Är världen fortfarande rättvis? Det skiljer fortfarande 3000 kr i lön!

Jag blir bara så jävla förbannad, det är så jävla orättvist att dessa 3 personen får en ingångslön på 20 500 kr när Simon som jobbat där runt ett år fotfarande ligger där vid 17 nånting. Fy fan. Dessutom så är det så att Dennis som jobbat på Elof i 2 till 3 år har fått kämpa sig till sin lön på 21 500 kr nånting typ och då går dom där snorvalparna in på 20 500 kr, är det rättvist eller?

Ucsh blä och fy, så arg jag blir. Nu ska jag borsta tänderna sedan hoppa i säng! Sov gott.

Inga kommentarer: