När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, oktober 16, 2008

Optikerhistorier.

Jag glömde berätta om vad jag och Malin hade för oss igår. Det var nämligen så att när jag hade tagit tag i det här med glasögon så kände väl hon samma sak nu så igår hade hon tid hos optikern vid halv 3 tror jag det var. Och tisdags när hon var in och bokade tiden så sa hon att det fanns en praktikant där som var jätte söt. Och då sa jag, "men satsa på en optiker dom tjänar nog bra med pengar". Och så skrattade Malin och tyckte att jag var dum i huvudet, typ.

Men hur var det där egentligen för när Malin kom ut från synundersökningen så hade hon frågat om han inte ville ta en fika med henne och han hade tydligen blivit helt chockad men till sist stammat fram ett ja. Så Malin har raggat upp en blivande optiker, det var väl inte så pjåkigt? Men historien blir bara bättre, men nu har jag ett instick här som handlar om mig.

Medan jag satt och väntade så frågade en annan optiker där (en optiker som hade hjälpt jag och Malin innan hennes undersökning) om jag hade linser, vilket jag ju inte har. När jag svarat med ett nej så frågade han om jag hade haft en ögoninfektion. Och jag blir helt stum och frågande och stapplar som fram ett nej. Då kommer förklaringen, Jo han stod typ 7 meter bort men ändå så såg han att jag hade en liten röd rådnad på mitt höger öga. Det var mer bara läskigt kan jag lova.

Malin lånade i alla fall hem några bågar och så gick vi till nästa optiker där hon också lånade hem bågar. Efter det blev det ett stopp på Nords Zoo där Malin blev med nya fiskar och med en DINO :) Det är bäbisen här brevid. När Malin väl velat klart så bestämde vi oss för att vi skulle gå på Subway men på vägen dit träffade vi Ekim och Robin. För att inte göra historien helt pinsam så utelämnar vi alla efternamn. I alla fall så var Malin självklart tvungen att berätta vad hon just lyckats med, att hon raggat upp en blivande optiker och bla bla bla, ni vet hon kan ju prata ;) Hur som helst så kläcker Robin ur sig, ja men alltså jag har en kusin (vi kallar honom X) som är praktikant på där borta hos den optikern och han bla bla bla... Och så prata han på, medan jag och Malin inser att det är precis den människan som Malin raggat upp. Till historien får vi då höra att Malin har gjort ett stort misstag, att han är lite konstig och MOLTO desperat just nu. Kul för Malin. Det var i alla fall väldigt underhållande när vi fick veta hur allt hängde ihop.

Kul läge. Här kommer några bilder på dom bågar som det inte blev. ;)





Den här bilden tog när jag provade bågar åt mig men jag kunde inte låta bli att ta med den, helt underbar bild. ;)

Inga kommentarer: